2010-10-06  15:52:44

Min arma hjärna

Välkommen hem!
.. eller jag kom nyss hem.

Idag har varit en bullrig dag! Vi var på förskolan i tid och jag hann precis ta av Adam ytterkläderna innan han sprang in bland alla barn, fröknar och leksaker! Här är det nog inga problem att klämma in ett snabbt, informativt avsked. När jag väl gått tror jag inte fröknarna har några som helst besvär att få styr på Adam. Idag var jag endast i bakgrunden och gick bort från Adam då och då. Inte en enda gång kom han efter eller letade efter mig. Vid ett tillfälle så stod jag och förskolefröken Frida bredvid varandra, vem tror ni han sträcker sig efter?? Inte sin mamma i alla fall! Det känns bra. Att han känner sig trygg bland de vuxna som ska finnas där när han äter, leker, sover och i framtiden kanske slår sig. Men stökigt och bökigt var det idag, de var en man kort och en vikarie var insatt, jag vet ju själv att det nästan stjälper mer än hjälper med vikarier men man måste ha de där extra paret av ögon fastän vikarien inte känner till barn eller rutiner så bra. Men vi klarade oss. Jag kunde inte låta bli att hjälpa så jag har nattat, plockat av från borden, läst bok (läs: böcker!!) och lekt med lera. Endast med de större barnen som nästan bad mig om att vara med. Man kan ju inte bara stå där med armarna i kors och se på..

Nu efteråt ringer det lite i skallen på en men jag är fortfarande nöjd med både plats, fröknar och hur Adam agerar. Idag försökte jag gå ifrån nattningen men det gick inte speciellt bra, men vi ska försöka imorgon med! Det kan ju inte vara annat än jobbigt att gå ifrån klarheten att mamma är med överallt för en liten kille som Adam.

Jag skulle så gärna velat fotografera Adam idag. Han har sina nya fina kläder på sig. Jag kan försöka beskriva istället. Han har ett par mörkblå jeansleggings från Cubus, coola grå strumpor med ett svart pacman-spöke på från Lindex, en gråmelerad långarmad tröja från Cubus och så sin underbara lila hood från H&M. Sköna men också med lite attityd.

Har Er dag flytit på bra?

Kram

Kommentarer
Postat av: Karin

önskar jag fick se honom! men ni kom hem för sent :( var var ni?

2010-10-06 @ 16:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!