2010-10-22  18:43:05

Rastlös

Godkväll!



Här sitter jag, rastlös som aldrig förr. Jag vill gå på bio. Jag vill dricka vin. Jag vill snacka och skratta. Har egentligen ingen att gå med på bio, nu är det nog för sent att hitta någon som vill. Dricka vin kanske blir av om nu inte Danie har fått rabies av den danska hunden som bitit henne (jag håller tummarna för dig). Skratta får jag väl göra åt min situation helt enkelt. Här sitter jag; singel, trevlig, ganska rolig tjej i sina bästa år, barnfri, fick precis 700kr för jag sålde min kära pinnsoffa - så krogen skulle inte ruinera mig totalt. Tragiskt. Sorgligt.
Vad ska jag ta mig till???

Vad gör ni ikväll?





Jag vill flytta nu förresten. Om ca. 30 dagar flyttar vi. Till en söt trea på 81 kvm, alldeles lagom. Adam får sitt första rum, ganska litet men han får plats! Jag får ett fräsch kök, ett stort sovrum och vardagsrum, två toaletter och en klädkammare. Jag är inget annat än nöjd!

Vilka färger är bra att ha i ett gästbadrum? Jag känner att antingen har man ett totalt anonymt rum - "här kissar ni, varsågoda!" eller så ska det skrika "välkommen hem till Hansson-Almkvist! Vi gillar färger, retro och mönster!" Men hur skapar man då en skön miljö? Jag vill i alla fall ha konst i mina badrum. Min mamma hade tavlor i vårt badrum, inga knepiga tavlor, ganska enkla. Men ändå samma tavlor som man kunde ha i vardagsrummet. Min mormor hade också det. Jag vill också ha det så.

Här är ett bra exempel på vad jag är ute efter.


{Badrum från okänd källa}


Kommentarer
Postat av: Svorskan

Bra idé till badrum, tycker jag. God morgon!

2010-10-23 @ 09:10:58
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!