2010-10-02  09:31:28

Sweet dreams

Godmorgon, godmorgon!
Hör ni hur fåglarna kvittrar?

Det kanske bara är i mitt huvud som de gör det? Jag har en fantastisk morgon! Jag fick en god natts sömn, Adam sov också som en ängel. Vi vaknade iofs sent, men det behövde vi nog båda två! Vi sprang nästan ur sängen och så gick jag direkt och satte på en kanna kaffe (jo, nästan iaf - jag dricker 3 koppar varje morgon) och började med vår frukost. Men det känns så annorlunda idag på något sätt. Allt bara flöt på så fint. Adam och jag avnjöt varsin macka och lite filmjölk. Strålande! Sedan när jag plockade undan från bordet så tänkte jag, "varför inte?" och började diska det lilla berg med disk jag, Karin och Heden åstakommit häromdagen (det blev god mat iaf). Sedan tänkte jag igen "varför inte?" och drog fram dammsugaren och dammsög hela köket. Och när jag nu ändå kommit så här långt så bytte jag dammsugaren mot golvmoppen och vips så var köket skinande rent! Nu har jag plockat undan i vardagsrummet också. Haha.. vilken energikick jag har. Jag har en liiten aning om var den kommer ifrån men det berättar jag inte!

Idag ska jag och Adam till Össjö och gå på 76års kalas! Jimbo fyller 26 och hans far fyller 50 så det ska bli skoj! På väg ut ska vi ha ett litet äventyr. Jag har nämligen alltid kört ut dit, de bor på landet, men idag ska vi ta tåg plus buss och sedan bli hämtade. The real deal! Tåget tar oss först till Klippan, jag har aldrig varit på Klippans tågstation och där ska vi hitta en buss som tar oss ut till landet. Spännande! Jag hoppas Adam sover hela resan.

Vad ska ni göra denna lördag?

Kram

Kommentarer
Postat av: V

jag älskar när man får sådana energikickar! Sen efteråt kan man bara sätta sig i soffan asnöjd och titta runt omkring sig och mysa med vad man åstadkommit:) kanske man ska göra desamma här hemma.... hmmmm njaaa... sen;)

2010-10-02 @ 14:42:35
Postat av: Anna

I småland kvittrar då inga fåglar iallafall, fast morgonen var skön iallfall :-)

Låter som du har en fullspäckad dag :)

Själv pysslar jag mest oxå här hemma, riktigt innesittar väder! Men snart blir det en riktigt långpromenad med maken och hunden.



Grattis förresten till att du kom vidare på det där jobbet ud sökt :)

2010-10-02 @ 14:55:13
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Jessie - 23 år & mamma till Jacob [snart 3år]

va fin blogg:)

2010-10-03 @ 14:34:19
URL: http:// passionfrukt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!