2010-09-30  22:13:53

En helg kvar bara

Godkväll alla Ni underbara!

Jag har haft en fartfylld dag med gott sällskap, inspiration och fint väder.
Igår blev jag och Adam medbjudna på köttbullefest på IKEA med Lina och Alexandra med lilla C. Vilket drama det började med! Av någon anledning så hade Adam plockat ur min telefon ur skötväskan innan vi gick och lagt den på ett mycket bra ställe. Det märker jag först då bussen bromsar in vid hållplatsen och vi ska kliva på. PANIK! Men jag är inte så förälskad i min mobil så jag tänkte "det ordnar sig". Så vi avnjöt den lilla bussturen från centrum ut till IKEA med att dela på en tysk, nybakad kringla från Das Backhaus. När vi kom fram så tänkte jag först att man kanske skulle vänta utanför (jag kom tio minuter innan utsatt tid), men det var ganska kyligt så vi gick in. Där nere var det alldeles tomt och då började jag bli nervös att de kanske redan väntade på mig i restaurangen så vi gick upp dit. Men ingen var där, så vi slog oss ner och väntade. Då under tiden hade Lina och Alex anlänt till IKEA och letade och väntade på mig vid ingångarna. Komiskt och pinsamt! Men vi hittade varandra tillslut och fick tryckt i oss lite köttbullar.
Efter det goda sällskapet gick jag och Adam ensamma igenom det nya IKEA och leta inspiration och jag skrev upp allt fint jag hittade. Jag såg en smart lösning till min kökssoffa, som är vääldigt låg. De hade nämligen kombinerat tre olika sittdynor till en snygg stolklädsel. Det skulle bli ett långt inlägg om jag skrev om allt jag hittade där men det var detta med sittdynorna som inspirerade mig mest. Adam skötte sig underbart genom hela IKEA.

Jag har också fått reda på att jag gått vidare bland ett urval till ett jobb i Malmö. Jag är nu en av 33 sökande, om jag inte misstog mig i mailet. Nu väntar intervju och provanställning. Så allt kanske ändå ordnar sig.. ett jobb nästan då Adam är inskolad och färdig. Hur perfekt är inte detta? Dock är det endast deltid men det är alltid en början, eller hur? Glad är jag!

Efter denna helgen ska Adam börja på förskola. Ska bli så skoj! Han ska få andra barn att leka med, fröknar att gosa med och så mycket äventyr han kommer att uppleva. Så skönt för mig att få lite avbelastning så att jag kan vara en lugnare och gladare mamma när han kommer hem. Han kommer få sina allra första vänner där, sina allra första minnen, kan ni tänka er hur stort detta egentligen är? Superhäftigt!

Sov nu så gott och vet ni vad? Det är fredag imorgon och snart helg, det förtjänar ni!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: V

grattis till urvalet!! De är stort! :) Vad spännande, vad är det för jobb?

2010-10-01 @ 09:01:20
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Grattis, vad roligt att du gått vidare! Jag ska hålla tummarna att du får jobbet.



Svar:

Tack! Hihi roligt att du ville läsa min spalt, hoppas du gillade den också!

2010-10-01 @ 09:51:25
URL: http://www.inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!