2010-09-10  11:23:29

Förskola

Idag var jag och Adam och tittade in förskolan han blivit placerad på.
Jättefin! Stor, rymlig och luftig lokal. Plats för många lekande barn, god uppsikt över alla. Bra planering, fina leksaker. Lugna förskolefröknar. Det visades sig också att en gammal klasskamrat från Högskoletiden jobbar där (jag håller tummarna att du får den där tjänsten Frida! Vi har samma namn ja!). Hennes mamma är också rektorn och min mammas gamla chef. Så ja, Helsingborg är en liten stad.
Men jag vill definitivt sätta min son där! Tydligen är det en bra blandning av föräldrar också, från folk som jobbar i andra kommuner och/eller Danmark, ensamstående ect.

Och Adam for iväg som ett skott in bland alla barnen när jag satte ner honom på golvet. Han började direkt leka och busa. Jag är så glad för att han ska få gå där. Ha en egen liten fristad från mig och hemmet.
Nu när jag är arbetslös/arbetssökande får han går där tis-tors, 8.30-13.30 vilket är underbara tider!

Jag är fortfarande i ett lyckorus. Jag ska nu sätta mig ner och skriva i alla papper, ringa ett samtal om vår läckande kran och så knopa ihop ett mail till arbetsförmedlingen om den goda nyheten! I want a job!


Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vad härligt att det verkar vara en underbar förskola. Håller tummarna att du hittar jobb!

2010-09-15 @ 05:54:17
URL: http://www.inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!