2010-09-24  10:54:22

Mörning

Godmorgon/förmiddag!

Igår anlände jag till Torekov, några timmar för tidigt tydligen. Vi hade sagt eftermiddag, inte förmiddag men det blev lika bra! Så det var gos, lek och planering som stod på schemat. Adam absolut avgudar sin mormor och vill gärna vara i hennes famn hela tiden. Nu har hon dock lunginflammation och orkar inte så mycket, vilket inte lilla Adam förstår men vi kom runt det ändå.
Kvällen spenderades framför TVn när min pappa kom hem och så fick det bli en tidig kväll. Är så glad att vara här, i Torekov. Vädret är underbart och havsluften gör en gott (förutom för rynkorna?). Närodlade råvaror och skratt vid middagsbordet gör att jag inte vill åka tillbaka till stan. Och så kanske det också blir..
Vi har nämligen tanken på att köpa ett större boende och bo tillsammans, generationsboende som det så fint heter. Det betyder att jag kan få mer hjälp, mamma och pappa får mer tid med Adam samtidigt som jag kan göra "deras" sysslor. Det kommer inte finnas en lika stor ekonomisk press på någon av oss och vi kanske kan få syssla med det vi vill och drömmer om.
Det finns nämligen kanske ett Bed and Breakfast plus boende till salu i mars 2011. Så ni kan väl hålla tummarna? Som jag sagt tidigare så kommer 2011 bli mitt år! Ett företag och billigare boende vore ju guld värt i den planeringen. Vi brainstorma igår och alla önskar vi redan haft gården. Så kul!

Nu ska jag och min mamma sätta oss ner och skriva bordsplacering och påbörja vårt släktträd inför kusinträffen imorgon.




Hoppas solen skiner lika mycket på er som här!

Kram

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Du fick mig att tänka på när jag var gift och min svärmor och jag "samarbetade". När vi bakade något bakade vi dubbelt och bytte med varann. Hur praktisk som helst, att dubbla är inte mycket extra jobb och sen har man plötsligen två olika typer av bakverk.

2010-09-24 @ 17:34:36
URL: http://svorskan.se
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vad mysigt det lät med generationsboende. Jag ska hålla tummarna stenhårt!

2010-09-25 @ 02:00:59
URL: http://inspireramera.se
Postat av: V

oj vilka planer! Låter hur mysigt som helst ju :) Ha så kul på släktträffen och ta lite kort!

2010-09-25 @ 08:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!