2010-09-29  13:23:55

Och dagen fortsätter

Jag är riktigt förvånad. Idag verkar vara en riktigt bra dag, fastän jag smakar gamla mynt och blod i munnen (jag gör alltid det när jag är förkyld). Jag har faktiskt energi till att ta tag i saker. Dock har jag lagt min energi på Adam just idag, det förtjänar han. Jag väntar ivrigt på hans overall och min nya vinterjacka som är beställda! Vill inte springa ut i kylan med en förkylning i kroppen, utan varma plagg. Men vi ska ändå trotsa kyla en kort stund då jag behöver köpa lite mat och bakingredienser. Kanelbullarna jag gjorde för några dagar sedan är snart uppätna och jag älskar att baka. Har Heden här som hjälpreda, alternativ barnvakt också.
Idag ska jag försöka mig på ett Leila Lindholm recept, lyxig vetedeg med kardemumma som ska bli grunden till en mandel- och äppelkrans. Vad sägs om det, som höstfika?

Vad har ni spenderat er förmiddag på?

Kram

Kommentarer
Postat av: v

åååh GOTT säger jag!! ;))

Jag köpte ingridienser till kanelbullar igår kunde inte hålla mig :P så ska nog börja baka litta nu. Men saknar en kavel.. sist tog jag en vinflarra men saknar en sådan denna gången också.. hmmmmmmm



fan frida... nu blev jag ju sugen på den här nya grejen du ska baka istället ju... inte bra de här :)

2010-09-29 @ 14:26:14
Postat av: christin

Åh vad gott det receptet från Leilas bok låter! Mumsigt

2010-09-29 @ 20:35:29
URL: http://christinsshopping.blogg.se/
Postat av: Anna

ALltså jag gillar inte mandel men jag tycker det lät gott ändå :) Jag invigde min ny kitchen aid i helgen och det blev något för torra kanelbullar :)



Ps..på tal om filten..joo det går nog att färga, har dock aldrig färgat nått i hela mitt liv så jag har iofs ingen erfarenhet :) Men blått till svart är ju inte såååå stort kliv..Och blir det misslyckas får man väl bara räkna det som ytterligare en dålig affär, sånna gör man ju titt som tätt :)

2010-09-29 @ 21:08:18
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh det lät riktigt gott! Hoppas att du kryar på dig.



Svar:

Ja det blev stor skillnad jmf med de gamla tapeterna.

2010-09-30 @ 03:57:30
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Jenny <3

Tur att du inte behövt operera dig snäckan =) Då kan man inte äta kanelbullar eller några andra bakelser och sötsaker heller för den delen ;)

Jag älskar att baka, och kanske skulle kunna baka och ge bort till vänner och bekanta? Hmm...tåls att tänkas på..har ju massor med vetemjöl och socker och skit i skafferiet kvar juh..



Min förmiddag spenderades i simhallen, 40 min blev det idag. :D Tjoho!

2010-09-30 @ 20:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!