2010-09-29  08:50:02

Vad händer

Godmorgon alla!

Idag är en bra dag. Idag vaknade både jag och Adam på rätt sida och jag körde igång direkt med frukost. Är på kaffekopp nummer två och börjar fundera på vart denna dagen ska gå i för riktning. Det blir nog minsann att packa lite fler kartonger, förmodligen gå igenom loppissakerna jag ska sälja på Bakluckeloppiset (om vädret är bra) på söndag. Efter att Adam har sovit middag hade jag tänkt ta en promenad och handla lite nyttosaker. Adam saknar ett par rejäla vantar. Det blir väl bra? En lugn förmiddag med en lika lugn eftermiddag.
På tors hade vi tänkt åka, om min förkylning tillåter, till IKEA med Lina, Alexandra och lille Constantine och äta köttbullar från deras Måndag till Fredag erbjudande. Man kanske skulle kunna titta in de där rummen jag blev så inspirerad av förra gången. Jag måste börja skriva en "önskelista" av vad jag behöver till enskilda rum och skriva ut cirkapris så man vet hur mycket man behöver spara. Så får man beta av ett rum i taget.

Adam står framför TVn med en blöja i famnen. Han har alltid gillat flärparna på saker, helst gosedjur då. Det har verkligen inte varit svårt att finna trygghet med honom, så fort det finns en gosig flärp (tvättlappen) på något så kan han somna in. Men just nu har han fastnat för stängningsmekanismen på blöjorna, det är som en liten flärp. När han inte har en lös blöja i famnen brukar han pilla på sin egen blöja, alltså den han har på sig. Ser riktigt roligt ut, dock blir det krångligt när han ska sova.. bökigt att få tag på sin egen rumpa och ligga bekvämt.

Igår hade jag en sådan frossa, lite på grund av förkylningen och lite på grund av att det är så förbaskat kallt i lägenheten. Vi bor i en tegel/betong grundad lägenhet med många väggar ut mot gatorna, så väggarna är iskalla plus att elementen inte är påslagna än. Så jag försökte fiska fram lite gosiga filtar till mig i soffan men vad jag egentligen hade behövt var en sån här.


{källa: Bluebox}

Istället för att bli en mumie när man behöver lägga filten över bröstkorg och axlar har den ett par användbara öppningar till armarna, perfekt om man dricker kaffe (eller snart varm choklad) och den har till och med en ficka på magen för fjärrkontrollen! Man behöver inte röra sig en centimeter. Julklapp? Ja, tack!

Tjing, tjing!

Kommentarer
Postat av: V

haha vilken rolig filt. Men jag undrar hur ma nrör sig i den? eller de var tanken att man slapp ju :)

naaw så gulligt med adam:)

2010-09-29 @ 10:05:43
Postat av: Emma

Hej! Svar angående våra ihopkopplade lampor så har vi borrat hål i plastkåpan så alla 3 sladdar går in där, sen har vi kopplat samman dom 3 i en "sockerbit" och sen kopplat vidare till uttaget! Hoppas du förstod, är inte så hajj på det heller men sambon är:) Fin blogg du har:) Kram emma

2010-09-29 @ 10:36:40
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-09-29 @ 11:20:23
URL: http://www.metrobloggen.se/amis
Postat av: Anna

kanske inte den vackraste "filten" men ack så skön den ser ut...DOM hade liknande på Ullared när jag var där sist..men tyvärr ingen svart eller vit så den fick inte följa med hem....

2010-09-29 @ 12:39:51
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!