2011-04-06  15:13:25

LCHF

Diet eller livsstil?

Jag vill ju gå ner x antal kg inför sommaren, eller ja, mest för hälsan skull och definitivt ge mig själv en bra julklapp igen (förra året gav jag mig själv en -20kg gåva). Jag räknade kcal förra året och det gick bra, för Adam åt sin barnmat och gröter. Men det gör han inte längre, utan han äter det jag äter men jag vet att han inte vill ha sallader var och varannan dag. Så vad går bäst att tillämpa på husmanskost, jo GI och LCHF! Så vi kör nu på det sistnämnda.
Första 1,5 veckan syndade jag med Adams kalas och hit och dit, resultat +3,5kg!! Aj aj aj. På'et igen.
Nu 1 vecka med mindre synder (smakade en fattig riddare och pannkakor hos Elly) och -1kg.

Vad jag ville ha sagt egentligen är att Adam är det perfekta LCHF-barnet.
Han ääälskar bär över vanliga frukter (yay, så slipper jag köpa dubbelt!)
Han gillar inte potatis.
Han älskar vitkål och avocado.

Nu ska jag krypa ner i soffan med min ledsna lilla gubbe, en av hörntändernan trisslas.



Kommentarer
Postat av: Johtaja

Men jag trivs som singel och hjälper gärna andra i sina förhållanden. Det kan va bra att låna någon annans syn på saker och ting :)

2011-04-06 @ 16:58:29
URL: http://Johtaja.spotlife.se
Postat av: Maria

LCHF är en diet, viktväktarna är en livsstil :)

2011-04-06 @ 17:26:22
URL: http://frankiies.blogg.se/
Postat av: Maria

Men saken är den att kroppen behöver kolhydrater, annars hade det inte funnits. Det finns en risk med att köra GI och säkert LCHF också och det är att man kan få dåligt blodvärde för att man inte får i sig kolhydrater, därför är det ingen livsstil för du kan inte leva med det hela livet. Viktväktarna är en livsstil, det är något du kan göra och äta efter hela livet om du vill det :)

2011-04-06 @ 21:43:22
URL: http://frankiies.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Jag skulle aldrig våga köra LCHF... Jag tänker på allt fett som sätter sig runt hjärtat och så. Nu är jag inte så påläst, så jag kanske inte är rätt kvinna att säga något ;) Men oavsett vad du än väljer, så STORT lycka till! Allt går! Du får haka på på lite skogspromenader här i Åstorp! :)

2011-04-06 @ 23:43:08
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!