2011-02-07  16:21:59

Bakom skolbänken

Idag började min distanskurs!

Så spänd jag har varit. Det har på något sätt inte varit verkligt. Jag sökte, jag kom in (alla kommer in) och nu börjar det! Jag ska under 15 veckor gå en grundkurs i Photoshop, endast 25%.. så i en lugn studietakt.
Kursen hittade jag hos svefi.net (Svensk-Finska Folkhögskolan i Haparanda). Kostar 350kr exkl. Photoshop. Och detta är grymt billigt! De andra kurser som finns runt in i landet, distans eller på plats inom Nordvästra Skåne, är på 1 dag till 2 veckor och de vi ha allt från 1600kr-4600kr exkl. Photoshop och de erbjuder inte den billigare varianten (det gör svefi, studentversionen kostar ca. 1600-2000kr beroende på valutakursen) heller! Skandal!

Jag sitter just nu med ögon stora som fat och läser Lektion nr. 1.



Jag måste ge min nya kursledare Mats en eloge för god mailkontakt, bra svar och en otroligt rolig beskrivning om hur PS ser ut och fungerar. Man kan läsa uttryck som "du behöver inte göra det här, men det är mycket roligare att dra i den där lilla plutten.." ang. kvalité på JPEG eller "det finns så mycket information att du kräks" ang. hjälpsidan i PS.
Lovely!

Kommentarer
Postat av: Veronica

WIWIWI!! vad kul!! Önskar nästan att jag var ny på de igen för det är SÅ KUL att upptäcka nya sake rman kan göra! Dock händer d efortfarande men inte lika ofta.. Hoppas du blir min nya inspirationskälla:)

2011-02-07 @ 17:14:58
URL: http://estachica.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Tusan så roligt! Jag har kikat på två fotokurser till hösten som också är på distans och på 25%! Tänkte gå en i höst och en i vår!

2011-02-07 @ 20:06:30
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!