2011-02-05  16:14:55

Cinderella-day

God eftermiddag!

Det känns som det fortfarande är morgon här. Dagen står still på något sätt.
Det är sådär krispigt ute, det är underbart ljust och vackert. Jag har precis haft balkongsdörren uppe så hela lägenheten luktar friskt och fräscht.

Jag skulle ge mig på att dammsuga för en timme sedan men när jag äntligen lokaliserat de nya dammsugarpåsarna och satte igång dammsugaren så hade den det svagaste suget på högsta nivån. Jag höll modet uppe och skyllde på den billiga dammsugaren men när jag skulle ut till den syndigt grusiga (damn you dagis!) hallen så bara körde jag runt gruset. Hmm..
Så in i badrummet med dammsugarslangen, köra i vatten..
Inget vatten kom ut på andra änden! Det bara sipprade ut liite.
What the.. !
Sådär stod jag och försökte fundera ut VART i slangen stoppet var. Efter 30 min hade jag ungefär lokaliserat det, på det värsta tänkbara ställen, efter munstycket - som är böjt! Så nu var jag tvungen att helst ha något i stil med en metalgalgen, hårt och böjbart!
Leta, leta, leta, leta..
Ringa pappa och brainstorma.
Tillbaka på ruta ett, men jag fick pratat med Adam.
Sedan rotade jag igenom hans verktygslåda som står här.
"Snälla, låt där finnas ståltråd, snälla låt där finnas.. " INGEN STÅLTRÅD! Gah!

Men vänta nu, vad var det där? Hmm.. plast, böjbart, lagom längd. Yes! En kabellist!

Så nu hänger dammsugarslangen på tork efter lite kabellistvåld och 3 omgångar genomsköljning. I avloppet simmar två damm/plastbitar/potpurri-klumpar och SKÄMS!

Lördagsaction!


Kommentarer
Postat av: Johtaja

Jag säger ju det. Dom små sakerna är dom bästa :)

Jag menar, hellre leker jag mongo på IKEA än går ut på krogen. Men alla är så tråkiga :(

Och nej, jag visade aldrig snoppen, borde jag ha gjort det?

2011-02-06 @ 15:24:44
URL: http://johtaja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!