2011-02-02  11:48:53

Min gåva till mig själv!

Jag skrev ju för ett tag sedan att jag fått paket på posten.

I det paketet låg där en nystart. En gåva till mig själv, som en matriell klapp på axeln.
För 7 månader bröt jag upp med min föredetta pojkvän. Vi har en son tillsammans som föddes i mars 2009. Det var ett hyfsat dramatiskt uppbrott. Inte bara att jag var tvungen att välja en väg i mitt liv som inte räknas som "normalt" i vissas ögon och så var det nog det svåraste valet jag någonsin tvingats att göra. Men jag visste att jag valde rätt, för oss alla. Min mamma hade speciellt svårt för mitt val att lämna Adams pappa, på grund av hennes kontroversiella syn på förhållanden. Jag kommer själv från en kärnfamilj, en äkta kärnfamilj - byggd på kärlek och respekt.
Men den stigen jag och min föredetta gick tog oss bara längre ifrån just kärlek och respekt.

Som dagsläget är nu är jag och Micke, Adams pappa riktigt bra vänner. Vi respekterar varandra, men vi accepterar kanske inte alla livsval men framför allt så lyssnar vi på varandra, vi bråkar och vi blir sams. Vi har en disfunktionell men söt familj, då Micke bor 55 mil ifrån oss men vi gör allt för att vardagen ska bli så normal som möjligt under omständigheterna och det börjar ljusna. För varje månad går det bättre.

Så min gåva till mig själv var ett motiv från Stilren Design, formgivaren är inget mindre än en underbar bloggare; Inspirera mera. Ett grafiskt tryck med ett citat som passade perfekt. Kontentan till varför jag valde som jag gjorde.


Tack Sandra!


Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Snyggt! Älskar den där Dymo-texten...



Åh, ja, jag hade nog också hellre målat gräddvitt istället för kritvitt i ett barnrum. När vi flyttade in var hela rummet blått, så det blev akut ommålning bara för att bli av med det blå! :)

2011-02-02 @ 14:04:30
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: My

Beundrar dig! Verkligen måste va jättesvårt val och om du inte var de innan måste du ha blivit enormt stark av de:) samt du verkar vara en riktigt bra mamma kram My

2011-02-02 @ 14:39:10
Postat av: Johtaja

Humor, väldigt mycket humor :D

2011-02-08 @ 15:59:25
URL: http://johtaja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!