2011-02-16  12:18:45

Pappa betalar

Idag blev jag glad två gånger!

Eller nej, tre gånger!
Först överraskade min pappa mig och Adam med att komma körandes på parkeringen till dagiset. Det betydde också att jag fick skjuts hem istället för att gå i den här jädrans kylan och blåsten! Detta var glädje nummer ett.
Vi drack en kaffe och började snacka om min urgamla skrivare som ska försöka bli kompis med min top notch dator. Vi fann lösningen, men lösningen kostar 250kr så att köpa en ny skrivare men billigare bläckpatroner än denna vore mer ekonomiskt.
Jag kom sen på att jag måste till Väla (köpcentrum, vårt enda köpcentrum) för mina favoritleggings har nu gått i sönder och dags för nya! Pappa erbjöd mer skjuts och då åkte vi också inom och hämtade mitt paket från Ellos som kom igår, detta är glädje nummer två - nya kläder!!

På Väla var det väl inte direkt ett leende på mina läppar hela tiden.
Låt mig försöka förklara.
Jag är kraftig. Jag har varit kraftigare. Jag är kurvig. Jag har fött barn och jag har nu gått ner 20kg.
Att jag är kraftig och måste ha stora storlekar i kläder rör mig inte just nu, inget nytt liksom.
Att jag har varit kraftigare gör det ändå lite roligare att handla kläder. Det går åt rätt håll så att säga.
Att jag är kurvig innebär för det mesta att min midja är alldeles för smal för mina ben och jeans har jag aldrig ägt.
Att jag fött barn och varit gravid när jag varit som kraftigast och gick upp 15 kg efter förlossningen men nu gått ner 20 kg betyder att min mage var stor, lite mindre, stor igen och nu mindre igen. Mycket hud och för lite fett att fylla ut. Så när jag drar på mig ett par snygga leggings med en bred resår så åker liksom allt in, i magen!!
Jag får den mest skrattretande profilen och det var nästan bättra att vara tjock och "hård" än såhär sladdrig!
Jag kunde inte låta bli att skratta åt vad som såg ut som en jäst limpa istället för min mage.

Min pappa tyckte nog synd om mig. För när jag hittade ett par som lyfte, höll in, var svarta och billiga så betalade han. Det är en hel vetenskap att handla till min knepiga kropp.
Detta var glädje nummer tre. Hitta ett par fina leggings men blev inte fattigare för det! Min pappa rules!






Translation:
Finding a par of leggings for my wierd body is kind of it's own funny science.
I'm overweight. I was severly overweight.
Im curvaceous. I had a baby/was pregnant and I have now lost 20 kilos.
That I'm overweight is nothing new and I'm not bothered by that.
That I was severely overweight makes it a little bit funnier to shop new clothes now tho.
That I'm curvaceous makes it hard to find jeans that fits, so I don't own any and never have.
That I had a baby and was pregnant during I was severely overweight and now had lost 20 kilos means I have loads of excess skin and when I tried on a par of nice leggings my stomache looked like a big cupcake. Both me and my dad laughed about it and I think he felt sorry for me. Because when I was about to pay for my new leggings dad interfered and payed them instead. Lucky me!
My dad rules!


Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Ja, det är inte helt lätt det här med kläder.... :/

2011-02-17 @ 10:00:34
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!