2011-01-09  12:43:54

My name is Hurtbullen!

Igår gick i hurbullens tecken.

Jag älskar detta ord, hurtbulle. Det är så catchigt och gulligt men samtidigt väldigt beskrivande. Man är lite käck, pigg och full av energi. Det var jag igår. Dagen började med att jag kände jag ville sova hela dagen men sedan, när kaffet åkte ner i strupen och Adam visade på ett underbart humor så kickade energin igång!

En maskin tvätt skulle in först och främst!
Sedan fick vi besök av Veronica, som lämnade en försenad julklapp till Adam. Han "favoritgodis"! Det är torkad frukt som är lite skojig nermosade i platta pinnar, de påminner lite om de där Banana Skids.
Efter den fina gåvan drog vi ner i tvättstugan, satte igång ett långt program och gick till bilen.
Nu skulle vi hurtbulla!
Först inom Systemet, för att handla en låda vitt vin till girlsen som skulle komma förbi på kvällen. Adam är så söt, för han säger hej till alla som passerar och vissa blir så otroligt glada när ett litet barn är socialt och trevligt, inte för att jag lärt honom det men jag tar åt mig komplimangerna! Barn är verkligen en glädjespridare (och hör sen, Kribba!).
Sedan när jag ändå var med bil så åkte jag inom Pingstkyrkans fasta loppmarknad och fyndade en kulram med många roliga färger, ett urtvättat prickigt barnförkläde och en frukthatt till Adams blivande maskeradlåda!
Jag hann inom Maxi också, men vid denna tiden hade Adam somnat i bilen och jag satt och tänkte en lång stund om jag skulle veva ner en ruta, låta honom sova och handla de tre varor jag behövde men jag vågade inte. Gör man så fortfarande? För Adam sover djupt och inte en atombomb skulle kunna väcka honom!
Han vaknade iaf inte när jag stängde min bildörr, öppnade hans, knäppte upp hans bälte, drog han ur stolen, slängde upp honom över axeln och promenerade in i en alldeles upplyst och högljudd affär.
ZZzzzzzz.. lät det från honom.
Han sov hela tiden, så jag handlade lite extra (läs: OSTBÅGAR) och kassatanten var så snäll som såg hur tung denna strax 2åringen var, så hon packade alla mina varor, sa att han var otroligt gullig och önskade mig en trevlig helg.

Och eftersom han sov tänkte jag vara lite onyttig och ta mig en cheeseburgare på vägen hem (det är bara en liiiten omväg till McDonalds, jag lovar) men tror ni inte när jag stannar i Drive Thrukön och vevar ner rutan så slår han upp sina två blå. "Vad ska du ha mamma?!" Fudge. Det var bara att torka mitt dregel och köra ur kön och palla sig hem. Det fick bli en macka istället.

Innan girlsen kom tog jag en svängom med Herr Dammsugare och 30 minuter innan tjejerna skulle dyka upp hade jag fortfarande för mycket energi över så jag drog igång ugnen och gjorde en sats med chokladmuffins att bjuda på! Herregud, jag vet inte vad som flög i mig men jag mår ganska bra idag, för idag kan jag verkligen parkera min fina häck i soffan och inte bry mig.

Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Wow vilken energi! Jag hoppas den smitar av sig på mig :)



Svar:

Det tror skulle funka alldeles utmärkt!

2011-01-09 @ 15:50:14
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!