2011-01-25  12:50:51

Shoppinglista/önskelista till Adam

Jag går mest och tänker på Adams rum hela dagarna.

Jag vill så gärna att hans rum ska få bli klart men jag har varit så rädd för min ekonomiska situation är körd i botten och hålla på att komprimissa och slänga in saker jag inte vill ha där från början känns så fel. Hellre asketiskt men ändå MINA grejer. Mina saker till min son. That's it!

Jag har dock kollat över min dåliga ekonomi och inser att det är jag som är dålig. Dålig på att slösa! Jag har tydligen varit en sådan krösus att jag hade, utan att skryta, några fler tusenlappar än vad jag trodde. Så nu ska jag faktiskt ge gärnet och köpa lite fina saker.
(För er som känner mig och blir orolig att jag ska glida in i slösmanin igen så lugn, jag sparar pengar på 3 olika konton, detta är plotter/hemmet-kassan jag snackar om!)

Så nu ska jag sätta mig ner, rannsaka internet och knåpa ihop en liten önskelista, till adams rum.

Kommentarer
Postat av: Maddesmumms

duktig du:)

2011-01-25 @ 13:56:49
URL: http://maddesmumms.blogg.se/
Postat av: Veronica

Fan va trevligt! Sånna överaskningar gillar man ju! Jag har också suttit i helgen och gjort upp en budget för min ekonomi. Såg massa ställen man redan la aldeles för mkt pengar på.. mat och hämt mat.. ajaj. Men när man vet så kan man ju göra nåt åt de!! Ska bli kul att se vad som ska bli hasn rum!

2011-01-25 @ 17:40:53
URL: http://estachica.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Frida; Ja, det är verkligen lurigt det där. Vad roligt att få veta hur du tänker. Jag är ju lite ”temanörd” så. :) Tycker att det är så himla skpj att inreda efter det. :) Och tycker även att det är lättare att inreda då. :) I och för sig så brukar jag ändå flyttar sakerna mellan rummen, tycker att det är så himla bra att man kan förnya på det sättet, billigt & bra. :) Sen upplever man ju sakerna som nya, i en ny miljö vilket är kul. :) Vad härligt med ärvda färgglada sängkläder. Önskar så att mina föräldrar hade mina gamla fina påslakan kvar (som jag har sett på kort). Det vore så skoj att ha, jag som precis som du gillar retro. :)



2011-01-25 @ 21:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!