2011-03-24  09:41:32

Det här med kamera..

Jag försöker vidga mina vyer!

Mina föräldrar har alltid fotograferat mycket. De kanske inte är några proffs, eller inte ens amatörer men de drar gärna upp kameran i tid och otid och sparar på roliga minnen. Min pappa filmade också mycket vilket man uppskattar nu.

Men mina föräldrar köpte en fin och lätthanterlig kamera för några år sedan - Nikon D60.
Då upptäckte de hur mycket de glömt från sin tonår, då de fotograferade och experimenterade bildmässigt.
Så de har länge nu kört på auto-läge. Jag har dock fått en större och större törst för att tämja denna kamera.
Veta vart den knappen gör, hur mycket ska jag vrida på denna ratten och vad betyder alla siffror?!

Så jag satte mig och googla lite om bländare och slutartid. Då jag blev nyfiken efter fotograferat med Veronicas kamera och fått beskrivningen "jag har ett macro(?)objektiv och ISOn står på 1600!" - Say what?!
Okej, lite smartare blev jag men shit vad det krävs repetition och jag förstår varför mina föräldrar glömt så mycket.

Såhär blev det.

 




Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Ja, det är inte superlätt det här med systemkamera.... Jag fotar alltid i Canons AV-läge där man själv väljer bländare. Men vet inte hur det funkar på Nikon riktigt...

2011-03-24 @ 10:59:24
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Veronica

hahaha du e rolig :)

Jag brukar också ha på AV-läge faktistk. Går fortare ;) Men just då hade jag ej för ville undvika blixt.. gick ju sådär haha



ska bli kul att följa din utveckling! Behöver själv lära mig massa mer!

2011-03-24 @ 11:48:27
URL: http://estachica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!