2011-03-31  18:18:24

Ensamt

Denna mamma är nu "gräsänka".

Mitt kära lilla barn är inte i Skåne längre.
Adam är med sin pappa i Södertälje och har det bra.
Micke och hans sambo kom och hämtade honom och när vi skulle säga hejdå satt han redan fastspänd i sin bilbarnstol och såg ut som om han skulle få åka karusell. Lycklig och glad att pappa var där! Adam gav mig en kram och ett jättefint vink när de åkte. Han är så duktig!!

Imorgon åker jag och mina föräldrar till Jylland för 70års uppvaktning av min mammas ingifta faster. Min mormors storebrors fru. Hängde ni med? Varken min mormor eller henne storebror finns kvar, men deras 13 år yngre lillebror finns kvar men bor i Australien sedan 40 år tillbaka. Men vår släkt är starka och sammansvetsade. Så pass att vi umgås med vår danska släkt så ofta vi kan och mina föräldrar har bestämt sig för att åka till Kanada i höst för att hälsa på vår Australienska/danska/kanadensiska släkt.
Vi hade besök av dem, mormors lillebror Ebbe och hans äldsta son Toby, sommaren året min mormor gick bort.
Nu är två av hans tre söner gifta med kanadeniskor och bor i Kanada, men den yngsta bor kvar med Ebbe i Australien.

Ahja.
Jag ska i alla fall göra mig lite mat, sätta igång en film och bara vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!