2011-03-09  12:58:24

Otur i sjukdom

Det är helt sjukt att vår släkt är så sjukdomsdrabbat (ironiskt uttryck?).

Min mamma ringde nyss.
För att kolla läget, som hon brukar göra under sina raster. Hon jobbar bara ca. 2 km bort.
Jag: Jodå, det är bra. Ska hämta Adam snart.
Mamma: Jaja.. ska ni göra något speciellt idag? Ser att det börjar regna nu.
Jag: Näh, jag ska damma lite. Kanske dra fram lite färg och måla med Adam.
Mamma: Mm.. okej. Förresten, Bodil hade cancer. Hon opereras den 21e och ska strålas i sommar. Lång väntetid på det där nu.

Ursäkta?! Stoppa pressarna? Vad sa du? (Detta sa jag aldrig, utan tänkte).

Hon sa det som om hon precis sagt "förresten, kan du köpa med mjölk?".
Och det är inte för att min mamma är elak eller känslokall utan tvärtom. Jag tror allt inuti henne bara dog och "nej, inte en gång till!". Bodil är mammas kusin, som jag själv också umgås med privat.
Min mormor dog i lungcancer för 2 år sedan. Morfar dog året innan och min moster gick bort året innan dess. En annan kusin blev precis friskförklarad från sin bröstcancer och fick också operera bort ena sitt bröst.
Alla min morfars syskon har dött sjukdomsrelaterat, mestadels cancer. Min mammas morbror dog i sjukdom. Min farmor och farfar dog båda i sjukdom. Min farbror dog också i cancer. Ni fattar?
Åh,just det, Bodils man gick bort för ca. 6 månader sedan, av en stroke, eller var det kanske hjärnblödning.

Att en sådan elak sjukdom kan bli så vardaglig.

The show most go on.

Kommentarer
Postat av: Johtaja

Jag siktar på det, vet du någon snygg kille? ;)

2011-03-09 @ 19:50:56
URL: http://johtaja.se
Postat av: Linda

Det var Februari 2004 vi var där t.o.m :) Ännu senare än bilden jag la upp haha. ;)

2011-03-10 @ 07:57:14
URL: http://liiindans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!