2011-05-29  08:59:10

Pottie

Adam är en naturbegåvning.

Min lilla pojke på 2 år (och två månader) har börjat kissa på pottan! Och han gör det med stil!
Jag satte fram den på skoj för ca. 3 veckor sedan och bad han sätta sig på den och kissa. Snacka om att jag blev förvånad när jag såg att han gjorde det också! Jag började fundera på om jag kanske skulle dra igång en potträning nu innan sommaren, så slipper han den svettiga blöjan. Sagt och gjort i tisdags drog vi igång! Och det var lättare än jag kunde hoppats på!

Just nu kör vi byx, underklädes- och blöjlös hemma. Men han har redan lärt sig känna efter och går och kissar när han väljer själv. T o m bara när det är några få droppar som vill ut. Han har också hunnit göra nummer två på pottan! Jag är så stolt, så förvånad och så bortskämd med en sådan snäll och lättlärd liten pojke. Jag kan inte begära mer!
Nästa vecka ska vi testa dra på kalsingarna och se om han förstår skillnaden mellan dem och blöjor.

Och apropå hans utveckling så har han också börjat räkna. Han kan nu räkna till tre och gör det ofta.


Så fastän min Mors Dag kommer att gå ut på att städa och tvätta så har jag en underbar son att titta på som gör mig så lycklig att inte behöver en frukost på sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!