2011-05-22  20:51:34

Tävling

Tatueringar.

Jag har velat ha en sedan jag var 16 år.
Då ville jag tatuera in två kinesiska tecken (jag var inte mycket bättre än alla andra) som skulle betyda Lycka och Sprit. Så totalt omoget men tanken lockar fortfarande då det ligger en hel del historia, lyckliga minnen och högstadiekärlek till en äldre kille bakom. Ja, det är inte direkt bokstavligt talat kopplat till tecknens betydelse men nästan.
Efter det ville jag ha ha en höfttatuering i form av leopardfläckar. Jag ville också gärna ha en pinuptatuering på armen, men i vilket utförande har jag inte kommit fram till men nu när jag tänker efter så skulle jag vilja göra en modern tolkning av en pinupa med lite kontoriskstil sittandes framför en dator. Det eller en pinupa framför ett staffli.
Sedan började min kreativa pedantiska sida och jag började få ångest över vad jag skulle passa i, hur jag skulle känna för tatueringen om några år. Fast nu har jag släppt dem tankarna då jag inte skulle skämts för någon av dessa tatueringar jag beskrivit. Det skulle vara, som tatueringa är/ska vara, en väg av minnen och min egen skrivna historia - på min hud.

Så nu har jag bestämt mig för att min första tatuering ska få bli ett ankare. Det ska symbolisera Adam. Han är mitt ankare här i livet. Han har fått mig att stanna upp, njuta av stunden och växa upp. Den kommer att hamna på min underarm.

Men min drömtatuering är något helt annat. Det är en sleeve med starka pastellfärger där gamla sagofigurer ska få gestaltas. Huvudnumret i tatueringen är min favoritbild som alltid får mig att skratta.

Vad tycker ni? Är den inte gudomligt söt?!
Jag vill se Super Mario inspirerade kullar, svampar och care bears körands i deras molnbilar.

För att jag ska våga och ha råd att göra denna drömtatuering deltar jag i en tävling via TLC.

 

 


Kommentarer
Postat av: isa

tattoos är galet fint. Kul att få läsa om dian planer och hur dina tankar har hållit kvar och ändrats med åren. Ett ankare låter fint!!!

Själv har jag Ella skrivet på handledens insida och fyra japanska tecken i nacken. Djup familje kärlek till hemmet & familjen betyder dem. man kan sätta om dem meningarna till flera olicka. Jag har små läsat japanska ett tag nu och har haft ett brinnande intresse för deras kultur. Min syster har pluggat där i ett år och har mycket vänner där. Så vi talar oftar om japan där av mina tattoo val :) Sen har lyxen att ha en svåger som har egen tattoo sudio ;) Kramar

2011-05-23 @ 00:36:53
URL: http://rustaupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!