2011-05-21  14:07:52

Tjenare!!

Hejsan hej!

Jag lever.
Jag andas.
Men jag orkar inte lika mycket som innan.

Jag har hamnat i en mindre formsvacka. En sån där svacka där man börjar tänka lite för mycket. Man börjar analysera och bli mer känslostyrd än vanligt. Jag kände ett tag att jag bara trampade vatten. Att jag inte kom någonstans och gjorde inget för att utvecklas eller glädjas.
Jag har mött för många stolpskott än vad jag är van vid att hantera och jag blir så förvånad och besviken varje gång. Jag har någon gammal naiv synd på hur folk är. Eller hur de i sin tur blivit uppfostrade. Det här med lite vett och etikett, speciellt nu när allt är datoriserat och alla har alla på facebook så fungerar inte "hade inga pengar på min mobil"-ursäkten längre. Vill man inte hör av sig så vill man inte men bädda inte in det i bomull och se ut som ett fån i slutändan! Att Du är en idiot kan jag gå vidare ifrån men besvikelsen tar lite längre tid att bearbeta.

Jag fick aldrig jobbet från Espresso House. Det har ingen inverkan på min formsvacka, bara en fotnot för det var ett av de sista jag skrev om.

Jag har dock möblerat men jag gjorde det mitt i natten så det blev aldrig något före foto. Men ni ska få se hur det blev i alla fall! Det ser helt OK ut. Det är mer funktionellt såhär, men jag blev förälskad i den förra möbleringen. Fast jag är en sådan person som möblerar om flera gånger än köper nytt material. Billigare så.

Jag har börjat arbeta!!
På McDonalds. En hel vecka har gått nu och jag är mör i kroppen! Min vänstra handled går knappt att röra. Min rygg och nacke knakar vid minsta ansträngning och jag tycker att jag luktar lök och frityrolja hela tiden. Men det har gått bra! Jag fick 10 av 10 i betyg om hur jag skött första veckan under mitt lilla "utvecklingssamtal". Jag har redan hittat två arbetskollegor som kan tänka sig hitta på något efter jobb i sommar. De 6 st jag började med samtidigt är alla duktiga och vi är ett bra team som bryr oss om varandra.
Så nu tar jag dag för dag. Ska jobba in mig, fixa fortsatta bra betyg under upplärningsperioden. Försöka fixa så jag blir självförsörjande och börja blicka framåt. Där borta i horisonten finns högskolestudier, bättre ekonomiskt läge och kanske till och med kärleken.
Men just nu är jag nöjd med att cykla till McDonalds och jobba tills svetten lackar i pannan!

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Men så kul! Jag jobbade på MAX ett tag, och jag trivdes skitbra! Superbra kollegor! :)



Kram Dessi

2011-05-21 @ 22:54:00
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!