2011-11-12  16:22:14

För bra?

Vissa saker sägs vara för bra för att vara sant?

Jag är någon slags mix av optimist och realist (går det, tänker ni nu?) och det baserar jag på att jag gång på gång befinner mig i situationer där min slumpmässiga tur blir nästan ohanterbar samtidigt som jag försöker hålla huvudet kallt och INTE anta attt jag ska vinna och ibland vill jag inte vinna, då man hört någon snyfthistoria som är "bättre" än ens egen..

Det fanns en period på 1,5 vecka i somras som verkligen var too good to be true.
Det börjar med att jag fick med en tjejkompis på Nellys High Heels "turné" och väl där fick vi oss ett par gratis skor och en rolig goodie bag. Jag fick också chansen att vara med i en tävling på plats och vann första pris, en orange Triwa-klocka (värde ca. 1300 kr!!). Sedan samma veva blev jag månadens medarbetare på jobb och fick ett presentkort på 400kr på Åhlens som tack. När jag nu satt med denna glädjen i hamn så skämtar min pappa om att jag måste köpa mig en triss lott. Ja, men det kan väl inte skada tänker jag och köper dagen därefter två trisslotter. Nit på första, givetvis. Andra lotten skrapar jag snabbt och ser att jag vunnit 50 kr! Lyckan är komplett, trodde jag!
När jag kommer in i butiken och ska inkassera min vinst säger kassörskan att jag glömt skrapa "x-gånger vinsten" rutan. Så jag gör det och där står det "x10" med liten text. VA?! Jag hade rättare sagt vunnit 500 kr än bara 50 kr! När jag berättade det för min pappa så skrattade han bara. Jag visste inte vart jag skulle bli av.

Kontentan av detta inlägg (det var inte för att skryta alltså..) var att jag såg en tävling i blogosfären jag INTE kan låta bli att delta i. Jag vill ha! Jag behöver en sådan, det ska gudarna veta!

Klicka på bilden för att komma till tävlings-inlägget.


Kommentarer
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Haha, så skönt med lite tur emellanåt! :)



Du kanske inte behöver ändra så mycket på Adams rum? Eller kanske bara måla om någon möbel? När du får upp nån bild i bloggen, så kan vi klura! :)

2011-11-16 @ 13:55:49
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!