2012-02-14  22:28:09

Lugnet efter stormen..

Okej, på riktigt?

Jag har varit upp och ner, hit och dit och in och ut på sistonde.
Jag har mått fruktanstvärt dåligt. Riktigt mentalt jävla frikking slut. Jag har tagit på mig för mycket på jobb (men jag älskar mitt jobb!). Jag har inte haft koll här hemma. Jag har en son som driver mig till vansinne ibland och samtidigt ska vardagen rulla på, jag ska ha råd till allt jag inte har råd med och vara glad.
Det sa bara crash boom bang igen.

Jag låg nog och grät mig själv till sömns i två veckor.
Jag hade en sådan panik inombords. Jag visste inte vart jag skulle börja. Vem jag skulle prata med och varför skulle jag prata? Fanns inget att prata om, det jag i så fall behövde hjälp med var en spark i röven och/eller städhjälp.
Min lägenhet höll på att äta upp mig.
Vi snackar disk som började få ben och vandra bort. Ett kylskåp som började skimra grönt. Okej, jag överdriver. Men så kändes det, i min hjärna.

Helt plötsligt.. och det ska alltid ske så. Så fick jag kontakt med en helt otippad person på jobb.
Hon gick igenom samma sak! Hon såg det på mig och frågade rakt ut. Alla andra hade bara undrat varför jag var så disträ och förvirrad. Konstigt? Allt fattades mig!
Så vi började snacka, fika och smsa. Sakta med säkert släppte oron. Sedan sorgen och tillbaka kom energin!

Idag är andra gången jag INTE somnar samtidigt som Adam.
Och glömmer "omedvetet" tvätten och disken och alla tusen leksaker överallt.
Jag orkade gå upp. Och nu hänger nytvättad tvätt, väldoftande på sitt ställ. Jag har gjort marinerad kyckling i ugnen till lunchlådor. Det finns ingen disk att diska..

Ursäkta om det är lite "tala ur skägget"-version här. Men jag orkar faktiskt inte prata om allt just nu.

Nu ska jag bara hinna ikapp.

Jag har sparat pengar och har nu köpt nytt till köket, klädkammaren och Adams rum. Ni ska få se.
Vad vill ni se först?

Jag har klippt mig och köpt nya kläder. Ser ni? Sakta men säkert förändras jag..


Kommentarer
Postat av: Dessi

Jag är så imponerad. Tycker du är grym som är ensamstående förälder. Man förstår det inte själv förrän man är förälder själv. Och det där med att ta på sig för mycket, hej, jag är likadan. Föräldraledig, plugga halvtid på distans, baka ALLT till bästa kompisens barns dop, gå tävlingsledarutbilning för agility, planera STOOOR agilitytävling, hålla kurs i agility, träna Aron och sig själv, blogga, fota, vara bra sambo Ja, detta är min verklighet i vår. Känner själv att det inte är hållbart, trots att jag vill. Vet ba

2012-02-14 @ 23:58:34
URL: http://homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Dessi

Vet bara inte vad jag INTE ska göra. Jag vill ju göra allt. Det lutar dock åt att jag får hoppa av mina studier, kanske läsa de i höst istället. Puh.



Och ja, jag vill se allt först! :)

2012-02-15 @ 00:00:07
Postat av: Isa

Hej vännen!!! Tala ur skägget-versionen tycker jag att du lyckts med gumman!!! Man kan faktiskt läsa mellan raderna och det är inte alls svårt att förstå för mig varför du har mått och delvis fortfarande mår så som du mår. Tiden att få allt att fungera och alla känslor i en äter sakta men säkert upp en... Alla krav man har på sig själv och sin egen måste bild kontrat med vardagens alla bestyr och den stora biten att vara mamma och drottning samtidigt i sitt hus får en att tappa kontrollen en stund. Eller snarare är den bristen av kontroll en väg till baka!!! Det glädjer mig att du ska sattas på dig lite nu genom en ny frissyr och kläder. Jag vet att du är en envis, svin stark tjej med en massa enegi!!! (det vet jag utan att ha träffat dig privat) Jag tror inte att du själv ser hur bra och underbar person du är emellan åt. Det är få personer som klarar av det som du gör!!! SÅ var lite snäll mot dig själv och ta en dag i taget i din takt nu för en stund!!! Det är du värd. <3

kram isa

2012-02-15 @ 01:33:02
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: Bella

Hoppas du mår bättre snart. Alla mår bäst av att få läka i sin egen takt. Glöm inte bort dig själv på vägen! Kram

2012-02-15 @ 16:39:43
Postat av: Veronica

fridis :(( om nån inte förtjänar att må så så så är det DU. Jag hoppas allt kommer på banan igen och de är heeeeelt förtåeligt att de kommer tuffa tider emellanåt speciellt som småbarnsförälder! Tatjana pratade om det för några dagar sen också om sin tid hon var ensam med natta när hon var liten och att det var jobbigt. Tror många i den sitsen går igenom liknande. Glöm inte att vi (jag) finns om det är något jag kan bidra med! I mean it! <3

2012-02-15 @ 18:35:55
URL: http://hearties.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!