2012-03-09  10:59:57

Trötta lekamen

Herre min get.
(varför säger man så? eller det är bara min omgivning som säger så?)

Igår var en obehaglig dag. En alldeles speciellt knepig dag.
Jag åkte till jobb, som i vanlig följd. Först in med rumpan på förskolan.
Sedan började min kropp uppföra sig konstigt. Jag blev yr, det susade i öronen och ett illamående sköljde över mig. Men sedan andra sekunden mådde jag bra och det verkade bli en fin dag på jobb!
Så höll det på i 2,5 timme ända tills jag skulle ha min rast. Lite mat skulle nog fixa det.
Som lunchsällskap fick jag Helén, vår restaurangassistent med chefansvar tillika vår chefs fru och tur var väl det.
Helt plötsligt, efter maten så bara hände det.
Hela världen började snurra, obehagligt böljande och snabbt! Kallsvetten lackade i pannan och jag bara försvann.
Sedan kom paniken och tårarna. Jag försökte andas..
Sedan kom skammen. Inför en arbetskollega och Helén. Jag måste ha skrämt upp dem rejält. Men jag fick en kram och Helén agerade direkt. In med avslagen cola och glass. Socker och om det nu var magen som spökade.

Det var ingen panikångest då det var illamående som var huvudrollen.
Men ingen huvudvärk, så inte migärnattack heller.
Järnbrist, influensa? Ja, jag har ingen aning.

Men hade jag inte suttit ner vid tillfället hade jag brakat i golvet och förmodligen svimmat. Jag har aldrig svimmat, men jag antar det känns så som jag kände det.
Pappa fick komma och hämta mig. Allt bara snurrade och jag kände mig urholkad.
Mamma hämtade Adam och stannade hemma  med oss då jag fick en sådan attack igen.

Idag är Adam jättedålig i magen och jag är fortfarande matt och har världens magknip.
Åter igen, influensa? Utan feber och huvudvärk? Nja. Adam är också pigg som en lärka!

Jag har ingen aning om vad som hände...

Kommentarer
Postat av: Lutten

Sv: JA men visst är det sexigt jag ÄLSKAR det! Och som du säger, jag har hört många som säger att dem kammat ut sina! Jag funderar på att skaffa syntetsdreds först ( sliter ju mindre på håret) testa i några månader och sedan göra riktiga om det känns bra! Det ända är att jag vill ha den "naturliga" looken.....men har svårt att hitta någon som gör det i skåne!!

2012-03-09 @ 14:44:04
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Postat av: V

iiisch!



de kan fortfarande ha varit en attack fast kanske troligtvis inte. Jag fick också illamående den gången de hände mig på donken. Fast även typ andnöd. Jag skulle även gissat på blodsockerfall!!? Fast magont hmm.. älskar ställa egna diagnoser! Dom är alltid tokfel :) Viktigare: Hoppas du mår bättre!

2012-03-10 @ 07:37:50
Postat av: Terese

Hej Frida!

Jag läste i Maddes blogg om att du haft dreads och jag själv är så himla sugen, men vågar inte.

Kan man känna sig ren med dreads och hur luktar de? =D

2012-03-10 @ 15:51:23
Postat av: Frida H

Terese: Jag hade mina syntetdreads i 1 år första omgången och ca. 9 månader andra omgången. Varför jag tog ut dem var pga jag ville testa nya frisyrer.

I och med syntetdreads kan du tvätta håret varje dag om du så vill det. Du kommer bara få arbeta lite mer med ditt hår, alla de små fjunen ska virkas in i håret för att hålla det "packat och fint". Så är du noggrann med att skölja ur produkterna så är det lika med att ditt äkta hår och hårbotten är lika rent som hos andra.

Du ska dock vaxa dem ibland, det kan framkalla en ofräsh känsla men annars nej.

De luktade inget speciellt. Om det skulle bekymra dig så finns det hårprodukter för just dreads och afro som t.ex doftspray.



Det negativa med syntetdreads och varför jag inte skulle vilja ha det igen utan köra på naturliga dreads är just den fejkade känslan. Har du burit peruk någon gång? Så känns ju dina dreads också. Det blir tungt och varmt på sommaren. Det är obekvämt att sova på och kliar mot huden.

Mina naturliga dreads kändes inte alls men det tar ca. 1 år innan önskad effekt/snygghet medan syntetdreads är snygga direkt när de är färdigt insatta i ditt hår.

Jag hade bara äkta dreads i ca. 4 mån sedan ställde min hårfärg till besvär i hårbotten.

Där krävdes inte vax eller annat, du bara virkade dina dreads varje kväll ungefär. Men de ser ut som fan i början.. helt toviga och så..

2012-03-10 @ 17:42:42
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Postat av: Terese

Tack för tipsen. Jag har ganska långt hår och känner att om det blir så blir det på mitt eget. När jag var 18 så gjorde jag dreads men fick ganska snabbt små utslag i hårbotten som kliade. Så efter ca 2 veckor kammade vi ut dem, vilket tog några kvällar. Sen tog det en tid innan håret var ok igen. Därav är jag lite nervig för att prova igen. Men jag får se, synd bara att man blir avskräckt av att så många har fula dreads! =) Hehe...

2012-03-11 @ 08:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!