2012-05-05  10:17:56

Two weeks

GOD MORGON GODINGAR!

I nästan två veckor har det varit tyst här. Jag vet. Det var faktiskt medvetet. Inte att bloggvägra utan att leva livet. Det riktiga livet. Närvarande och aktuellt.

Jag tänkte ge kärleken ett försök.

Jag träffade en kille för ca. 1 år sedan via en kompis. Vi började i helt fel ände. Vi började med att avsky varandra. Han hade sina personliga anledningar och han gav mig mina. Men efter ett par veckor upptäckte vi att vi blivit spelade, av samma tjej. Kompisen vi hade gemensamt.
Han tog kontakt med mig och bad om ursäkt för sitt beteende och vi började snacka.

Vi pratade om föräldrarskap, vardag, arbetslöshet och pengabrist. Vi var så lika på så många plan. Det har inte varit en enkel väg. Han träffade en annan under tiden. Vi hade ett hett möte i decemberkylan som resulterade i att han valde att satsa på den första tjejen, mycket på grund av distansen till mig. Hela tiden har vi pratat om detta. Jag var inte ovetande om något och uppskattat hans uppriktighet. Men det fungerade inte mellan dem och vi hade kontakt under tiden så vi bara tog upp där vi slutade. Som två vuxna människor med kritiska ögon. Skulle detta fungera ändå?
Vi måste ge det ett försök.

Så han åkte ner för att bo hos mig och Adam i 1,5 vecka.
Men det fungerade inte.
För min del.
Antingen är jag inte redo. Eller gjort mig redo. Eller så är inte mitt liv redo.

Jag tror dock också att våra mindre olikheter krockar för mycket för att jag ska kunna känna mig trygg och säker. Jag behöver väldigt mycket space i ett förhållande. Jag är ingen som ser framemot att bli sambo utan nästan längtar efter att sova ensam, i sin egen säng efter ett par dagar.
Just nu är det väldigt svårt för mig att kombinera mitt heltidsjobb, med Adam och allt vad det innebär och kärlek.
Vart ska man börja bygga?
Jag tjänar inga stora pengar. Så jag kan inte fara och flyga runt halva Sverige.
Jag jobbar heltid, måndag till fredag.
Jag är ensamstående med en barnledig helg i månaden. Där fredagen och söndagen går ut på att köra till och från Gränna, det vill säga endast en lördag i månaden är jag helt barnfri.

Jag försöker att inte bry mig. Att inte sikta efter något som kanske i det stora hela inte betyder lika mycket som Adam och hans vardag. Jag försöker att inte vara för bitter och/eller egoistisk.
Men jag ska vara ärlig. Det sticker lite i ögonen när Adams pappa har hunnit gifta sig och producerat en lillebror till Adam på de snart 2 åren som gått. Visserligen har han haft det lättare då han har ett flexibelt jobb och endast haft sin son en lördag i månaden. Det blir många dejtkvällar.

När är det min tur?

Kommentarer
Postat av: Madde

en underbar människa som du kommer hitta någon eller int ehitta utan snarare snubbla över, någon som förstår sig på ditt liv och vill ha ett lika dant!



Och som du säger så har micke han 1 helg/månad!

2012-05-09 @ 20:52:53
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Postat av: My

Du är så jävla grym Frida. Jag har sagt det innan o jag säger de igen du är en super mamma. Glöm aldrig de!! O det där med space känner jag igen samma här. Som tur är har mannen turkiska cafet där har han nu varit varje kväll i en vecka o det rör mig inte i ryggen sitta själv. Jag snarare njuter av de. Är man störd då? Tror många höjer på ögonbrynen om man säger de. Men antar vi alla är olika?!

2012-05-14 @ 00:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!