2012-10-08  16:15:40

Virus

Jag har inte fått virus på datorn utan i halsen.
Stämbandskatarr kallas det och då blir man hes. Så in i helvetes hes!
 
I helgen hade jag noll röst vid ett tillfälle. Underlig känsla att kunna prata men inte få fram ett ljud.
Och när jag frågade doktorn om detta var en förkylning eller influensa så säger han "bara en förkylning". Bara en förkylning?! Bara?! I så fall har jag aldrig varit förkyld utan endast småsnuvig i mina tidigare insjukningar (som inte heller varit småpotatis kan jag tycka).
 
Jag ska försöka vila rösten idag och imorgon, nu har jag ingen kompis att underhålla och Adam får faktiskt gå med på att jag inte pratar utan bara gör. Än så länge förstår vi varandra.
 
Var ju i Göteborg i helgen, hos Adams gudmor Sabina.
Vi tog en tripp inom Gekås innan hemfärd och fy vad hemskt det var!
Jag kan än minnas när Gekås bara hade illasittande och fula kläder som man bara tittade på en gång men gick sedan vidare till Hobby & Fritid samt Hemavdelningen och brände pengar. Nu har de ju snygga grejer där, med rätt passform och förtroendegivande priser (det som är för billigt är också för bra för att vara sant!).
Det roligaste under shopping var ändå när jag sett åtskillda snygga leggings och tröjor men ingen i min storlek men då jag ska leta upp nya träningskläder så helt plötsligt finns allt i min storlek?!
Ska man kanske ta det som en pik. Hmm..
Trost allt, man blir inte tjock av motion. Men jag garvade gott åt det. En liten morot bara där.
 
Nu ska jag byta ut mitt kaffe mot te. Örk. Kommer aldrig bli en te-drickare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!