2013-04-24  18:46:19

Dyrt med barn..

Allt tar dubbelt så lång tid
och kostar dubbelt så mycket!
 
 
Frida och Adam ska handla, inte så mycket.
- Mamma, kan jag få sån?
Nej.
- Mamma, kan vi köpa det?
Nej.
- Mamma, jag ska bara gå och kolla en sak...
Nej, spring inte iväg i affären.. Adam.. Spring inte ivä..
(Lokalisering av barn bland hyllorna)
- Mamma, ska du ha sånt här?
Nej, vart hittade du denna?
- Vet inte!
(Lägga tillbaka okänd vara på rätt plats, eller någorlunda rätt..)
- Mamma, får jag en glass?
Ja, det är okej för vi missade glassbilen igår. Vilken vill du ha?
- Den!
Den?
- Mmm.. NEJ! Den istället!
Denna?
- Nej, den däääääääär!!
Den här?
- Ja den! Tack.
(Får hjälp av Adam att lägga upp varorna på bandet i snigelfart..)
- Jag vill betala!
Okej, här, ge dessa till tjejen..
 
Okej, vi köpte bara glassen, mjölk, kycklingfiléer, en tomatplanta och buljong och det blev faktiskt inte så dyrt.
Men detta blev!
 
 
 
I all härlig föräldrarskapsröra och evigt barnatjatande så resulterade det i att vi (jag) glömde bort tiden och vår nota för dagens handling blev +300 kr. Bra jobbat, mamma! 
 
Tur mitt barn är så väluppfostrat att han vid utelek kommer in till mig i soffan för att ge mig en puss och en ärligt stulen och knäckt pinne med små gula blommor från busken utanför porten. Det är ganska mysigt att vara förälder trots allt :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!