2013-05-03  19:46:22

Berg- och dalbana

Mitt liv känns mer eller mindre
konstigt just nu..
 

Nu har jag varit på förundersökning 2 (FUS 2) och fått bra information om vad som kommer att ske. Vad som kommer att förväntas av mig och hur min kropp kommer att reagera. Vi fick matscheman, riktlinjer och pekpinnar.
Vi har inte alls samlad styrka denna gången. Det var iställer fem glada och förväntasfulla tjejer som satt och väntade spänt på sina operationsdatum. Stämningen i konferensrummet var öppen, rolig och nervös.
 
Jag hade dock inte gått ner mina kilon som var uppsatt som mål. På grund av för mycket ledighet och för lite vardag så hade jag istället gått upp sedan senast invägningen.
Men det bästa var när dietisten skulle mäta mig. Då bad hon om ursäkt och ville mäta igen..
Jag har förlorat 11 cm i midjan (!) och 4 cm runt höfterna. På endast 4 kilo. Det är jag supernöjd med! Träning lönar sig..
 
Operationstid fick jag det med, den 23/5 kl. 8.00 ska jag vara ombytt i kasslertrosor.
 
 
Nedräkningen har börjat!

20 DAGAR KVAR!
 
 

Men vardagliga saker slår en hela tiden om vad man ska göra och om man ska göra det. Det är fortfarande en känsla i luften av seriös nervositet, som skräckblandad förtjusning lik då man frivilligt tittar på operationer på TV.
Idag var jag och beställde kläder för då jag kommer att återgå till jobbet. Jag har redan nu gått ner en storlek. Kändes skitkonstigt att stå där och försöka estimera hur stor/liten jag kommer vara efter 7 veckor bortfall.
Sedan kan jag se på mat och känna någon slags seperationsångest: "tänk om jag aldrig kan äta det där igen.." "tänk om detta kommer att smaka riktigt illa efter operationen.."
Bättre blir det inte våra frukostmenyer på jobb (McDonalds) har fått en rejäl uppdatering och blivit nyttigare och så mycket smakfullare.

Det blir säkert bra det här!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Å Grattis! Nu är det nära :D Vad skönt med ett datum. Jag vet att tankarna far fram och tillbaka och åt alla möjliga håll just nu, och det är ett stort beslut. Nu har jag varit opad i nästan två månader (12e) och det är redan ett av mina livs bästa beslut! Det har verkligen ändrat på mina vardagsvanor och jag mår såååå mycket bättre. kramar

Svar: Åh, tack för peppen!!
Frida Hansson

2013-05-04 @ 06:59:50
URL: http://gastricbypassme.blogspot.se
Postat av: Bella

Vad roligt med datum :)
Detta kommer gå kanon och du är värd detta. Tänk på det positiva istället. Det du inte kan äta många gånger, är det kroppen ändå inte behöver :)
Ska tänka på dig och hålla tummar och tår :)

Svar: Tack och tack och tack! Nervositeten blir bara större och större nu när det snart inte står en 1a framför dagantalet.
Frida Hansson

2013-05-04 @ 20:26:33
URL: http://skeksis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!