2009-08-24  12:24:57

Temporär lösning

Okej, detta får bli min temporära lösning. Min temporära oas.
Då jag blev blogglös för ett par månader sedan. Så detta är permiären!

Jag bloggade innan om min graviditet som slutade i att Adam kom till oss, den 22.3 2009.
Nu är herrn 5 månader (läs: i förrgår, 22.8) och väger som ett betongblock och är vansinnigt lång!

Apropå Adam så är han min lilla minitrooper.
Idag fick han sin andra vaccination, två elaka sprutor i vardera ben.
Han pep till just när dem stack honom, lite mer vid den nya vaccinationsprutan, då det ska spänna mer. Sedan tittade han med tårar i ögonen på mig och sa, som bara jag kan höra, "nu är jag färdig mamma, nu vill jag sova..".

                                                                                         adam 2,5 månad gammal       
                                                                                   Adam 2,5 månad gammal

Han har inte velat släppa min famn sedan detta, men för ca. 20 minuter somnade han in riktigt tungt och jag kunde lägga honom ifrån mig.
 Jag önska jag kunde vara så duktig på att ta sprutor.

För släkt och vänner: så väger nu Adam 8,4kg (!!) och är 68,5 cm lång.

På dagens agenda så är det bara besök från min kära mor som väntar. Vi ska rensa lite till i vår stora lägenhet och fixa med vår källare som ska fyllas med kartonger med loppisprylar och rensas från gammal skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!