2010-08-24  15:38:22

Vad det ÖSER ner!!

Herregud, vad det öser ner just nu (när jag började skriva).. och jag blir alltid så sugen på varm choklad när det regnar.
Kanske skulle testa den där Äggmjölken och "krydda" upp det med kanel, kardemumma och kakao, tror Ni det blir gott? Jag måste ju testa!

Karin, Adam och Heden är ute på en promenad nu. Hoppas inte lillkillen blir för kall. Han har dock sin regnjacka undertill men undrar är om Karin sätter på honom det. Borde kanske ringa om det..
Jag erbjöd mig just nu att hämta dem var de nu befann sig men det har ännu inte svarat på sms:et.

Ni missade väl inte Fångarna på Fortet igår???
Det är underbar underhållning och jag tycker programmet går så snabbt, jag hade gärna velat se att de skulle hämta hem 7 nycklar var men om ingen lyckas speciellt bra blir ju programmet väldigt långt, det förstår jag ju. Fast "mitt" lag vann igår! Jag hejade på Fortets Mästare, mycket pga min älskling Magnus var med :) Yummi! Jag har någon slags rubbad svaghet för kraftigt, biffiga män med underliggande och riktigt starka muskler. Inga små seniga karlar som orkar springa 1000 mil om dagen. Det ska vara rå styrka, råa ägg och råa dialekter! Som Magnus <3


Jag var hos Astmasköterksan nyss. För att se så min astma inte är tillbaka då jag fått många besvär nu denna sommaren. Jag skulle också på en uppföljning av mina allergier som jag endast fick via telefon av min läkaren för någon månad sedan.
Astman är inte tillbaka i var fall! Det var skönt att höra. Men jag ska fortfarande använda min Bricanyl vid behov. Men så till mina allergier. Det var så att jag brast ut i skratt när jag fick höra vad jag samlat på mig, detta året. Mina gamla allergier är häst, hund och katt. De har varit under kontroll men kattallergin har eskalerat detta året! Riktigt jobbigt! Men nu är jag också allergisk mot kvalster, damm, timotej och gråbo. Jag är så allergisk man bara kan bli och det kallades klass 6 vilket var högsta klassen av allergi. Heja! Ska man göra något ska man göra det ordentligt, eller hur?! Det roliga var att man ska ligga runt en 0,3 som högst på kvalster men mina nivåer var närmre 10,0! På både damm och kvalster. Men sedan till Timotej, som är nu från midsommar till september, som också ska väl ligga runt en 0 och en decimal - jag hade OMÄTBAR allergi! Det stod bara >100 brevid.. omätbar. Helt otroligt.

Nu borde jag kunna gå till affären och handla upp mina få pengar. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Ver

nej uuuuuuuuuuuuuuuuusch... :(

trodde heeeeeeeelt seriöst att du med timotej menade gruppen haha! Sen klickade jag och såg.. :)

Nu får du införskaffa dig en ordentlig dammvippa!



VA!? Vad konstigt jag blir OCKSÅ alltid sugen på varm choklad så fort de är lite regn å rusk:)

2010-08-24 @ 19:39:46
URL: http://estachica.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Jag har aldrig testat ägg-mjölken, låter gott. Lycka till med LCHF, det är en stor omställning, men när man väl har vant sig är det inga problem.

2010-08-25 @ 06:43:39
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!