2010-09-26  11:49:08

Trött som in i Norden

Hej på Er!



Kvällen blev en händelserik afton med många kramar och skratt. Vi var ca. 40-42 stycken som samlades vid Gamla skolan i Torekov. Jag har träffat alla kusiner utom en, som är ny. Ja, inte som i nyfödd eller så utan han "hittades" förra året. Det hade tydligen spekuleras i att en av min morfar bröder hade en son utanför sitt äktenskap men de visste inget om honom. Men tydligen hade Nore (som är min morfars bror) tagit sin skyldighet som far och gett honom sitt efternamn, Santesson, vilket var ganska stort på början av 1950talet, speciellt om man själv var född i 1900talets början och inte var gift med mamman. Men på något vänster hittade man honom och han fick träffa sin halvsyster och halvbror förra året. Nu fick han också se nästan hela släkten!

Adam vägrade dock att somna så vid 22:30 kastade jag in handduken och gick hem med min lilla vilding, som för övrigt somnade 10 min från att vi kommit innanför mamma och pappas ytterdörr.
Men när mamma och pappa kom hem plockade de upp Adam och tog med honom in till sig så jag fick sovmorgon och en oavbruten sömn, väldigt snällt!
Och Veronica, foton togs och kommer så snart pappa lagt in dem på datorn och i sin tur skickat dem till mig!

Allt är städat och iordning nere på Gamla skolan. Vi avnjöt en frukost där nere, vi som fixat träffen (jag räknar in mig själv för att jag "tillhör" en av festfixarna).



Nu när jag, Adam och pappa ska återvända till Helsingborg ska vi inom Fleninge och plocka upp en kökssoffa jag köpt. Här är bilden från annonsen på Blocket.





Visst är den fin? Jag köpte ju 4 stycken pinnstolar på Bakluckeloppiset för några söndagar sedan och då tändes min törst för en hederlig kökssoffa. Som också underlättar det lite för när Adam ska sitta vid bordet och vill sitta själv, för han är och klättrar på stolar nu och har ibland fått äta sittandes själv men han kasar runt och så.

För att avsluta helgen här hos mina föräldrar så tänkte jag klistra in en bild på min underbara och ståtliga son som i sin glans vinkar av morfar när han skulle till jobb i fredags. Tänk er fågelkvitter, krispig morgonluft och vi hade alla hunnit äta frukost..






Massa kramar

Kommentarer
Postat av: Tine

Vilken underbar köksoffa. Är ute efter en också. Men hittar ingen i en rimlig prissumma.

2010-09-26 @ 12:11:00
URL: http://monkeyhey.blogg.se/
Postat av: jenny

Låter som att ni hade en trevlig kväll.

Supersnygg soffa! Är också på spaning efter något liknande.

Kram

2010-09-26 @ 12:54:16
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: V

åååh.. ääääälskar köksoffan!! och yeay bilder:)))

2010-09-26 @ 16:53:51
Postat av: Natta

tack igen för de fina orden du skrivit i kommentarfältet :)

du har en underbar son, är en underbar mamma och tycker din dröm du skrev om verkar underbar också. Hoppas det blir som du vill! kraaam

2010-09-27 @ 01:51:26
Postat av: Lina

Uuuuunderbar bild på den lilla rumpan! :D



Ville passa på att säga att jag utlyst en tävling på min blogg där jag lottar ut färgglada, fina, kul, annorlunda och användbara hälsningskort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!

/Lina

2010-09-27 @ 13:52:51
URL: http://linagardelid.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!