2011-11-12  10:54:39

Oturligt

Min fredag i korthet.

Ibland så skrapar jag ihop jädrar i det massa vuxenpoäng med att hinna bädda, städa och diska innan jag rullar vagnen mot bussen eller drar upp cykeln från förrådet för att ta mig och Adam till förskolan. Men ibland så går allt fel! Som igår..

Jag orkade inte riktigt gå upp i tid. Fick stressa in i badrummet medan Adam njöt av sin morgonvälling. När jag ska ta av min tofs så råka jag sticka in min tumme i ögat! Inte "peta-lite-försiktigt"-in i ögat utan nästan halva tummen åkte in! Så ont det gjorde! Hela mitt öga vibrerade till och tårarna sprutade. Sedan tog det ögat 45 min att fungera ordentligt. Pupillen fick spel och när jag öppnade ögat var det som om någon lyste en stark lampa i ögat. Så jag fick  duscha, sminka mig och klä på Adam med ett stängt öga och ett annat med brytningsfel.. Herre min get! När jag sedan själv ska ta på mig så i min halvblindhet och stressighet så kör jag armbågen rakt in i min Malm-byår (fan ta dig IKEA som gör superspetsiga hörnor på dina byrårer!!) så att jag började blöda lite. Så var den ur funktion också. Jag kan varken räta ut den eller lyfta ordentligt med vänstran.

När jag kom till jobb och försökte få folk att tycka synd om mig skrattade de bara. Ytterst elakt och osympatiskt!
Jobb-dagen var också lite ur funktion. Folk som kom och åt frukost hos oss hade inte riktigt kopplat på Fredags-charmen ännu. Jag blev nästan lite ledsen. Tur jag med min halv handikappade kropp kunde bjuda på lite fnitter i restaurangen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!