2012-02-29  17:45:59

Är det mig du snackar om?

Varför tror folk att saker inte handlar om dem? Eller att det inte gäller dem?
Det är bara så typiskt. Är folk bara väldigt upptagna av vad dem gör eller sig själv att de missar små detaljer?
Eller är jag överintresserad och omöjligt nyfiken?
Jag var och handlade på Netto igår och väl i kassan gick det lite långsamt, visserligen var det bara en kassa öppen men man reagerade lite. Då börjar man ju kolla runt för att se vad som står på.
Då ser jag att kassörskan håller i kundens kort - som är nerstucket i maskinen.
Jaha, kortproblem!
Tänkte jag.
Men sedan lägger jag märket att hon gör det på damen efter och killen före mig. Okej, detta måste ju betyda att det är något fel på kortläsaren, eller hur?? Så när det är min tur och jag ser på henne att "oh nej, ska hon också betala med kort?!" (okej, hon gjorde ingen otrevlig min eller så mer lite panik då kön var lång..) så tänkte jag vara snäll och hjälpa. Jag själv hanterar kort och kortläsare dagligen. Så när jag stoppar i mitt kort så gör jag exakt som hon gjort och då funkar det och mitt köp är färdigt på de 10 sekunder det brukar.
Men när jag håller på att packa ner mina varor så hinner det passera tre kunder till. Varenda en bara "öh.. alltså den säger att kortet är ogiltigt men jag vet där är pengar på!" eller "det är något fel på maskinen..".
Alltså jag blir galen på den vardagsegoism och trångsynthet som existerar.
Kom igen, dra bort gardinerna för ögonen och var lite mer uppmärksam och hjälpsam?!

Vad trodde ni liksom och kassörskan pillar på varenda kort?! Vad? Ge mig en bra anledning till varför kassörskan ska hålla i varje kort? Försök!


Näh, trodde inte det heller! Puckon.

Kommentarer
Postat av: My

du det spelar ingen roll om man till och med säger till dem håll kortet inne hela tiden under HELA köpet. De håller kortet inne slår koden sen släpper de skiten. Står som fån säger va vadå chip fel. Eller chips fel!!!! De gör mig ännu mer förbannad!!! Chips har vi längre ner i butiken, det är något du äter!!! De du håller i är ett kort som har ett CHIP!!!! Alla är tröga som inte jobbar med det. Blir så arg!!! / My

2012-04-08 @ 23:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!