2009-08-30  09:36:46

Alltså.. jag är en aning kass

Godmorgon mina vänner!
Idag är det ju babysim som gäller för mig & Adam. Micke mår inte speciellt tip top så han stannar hemma, fastän han inte jobbar. Lite tråkigt tycker jag då jag hade hoppas att han kunde följa med och ta foto iaf men när man inte mår bra så är ju inte en kvalmig och klorluktfull (tänkte precis skriva kloroform.. det vore ju ett misstag) simhall det man vill uppleva. Så det bli bara jag och Adam, de två musketörerna.'

Jag var hemskt dålig på att uppdatera igår men gårdagen var väldigt lik dagen innan den (läs: förrgår). Adam var ett kinkmonster och vägrade sova efter morgonmålet. När han tillslut somnade så skulle jag duscha, klä på mig, sminka mig, fixa iordning skötväska och barnvagn. Sedan kom jag på att jag glömt klä på Adam!! Så det var ju att väcka honom igen och på snabbt med kläder och bädda ner honom i liggsitsen och be till gudarna att han somnar om! Min bön blev hörd denna gången och så bar det av till stan! Vi skulle möta upp Karin och se om vi kunde fynda lite på loppiset på Mäster Palms plats som är sista lördagen i månaden, varje månad (förutom vinteruppehållet). Jag hittade två barntavlor med motiv ur dem här Trollsagorna och en lära gå/stå "kärra" från IKEA.
Efter den lilla rundan gick vi och åt urgoda bagels och lillskiten fick också sin mjölk.
När jag och Karin sagt adjö så var det bara att rulla vidare med vagnen mot nästa möte - KAJSA! Henne har jag och Adam inte träffat på hur länge som helst. Vi tog en fika på Fahlmans tillsammans med hennes lillasyster. Gemytligt och trevligt. Vi snackade mest om jobb då både jag och Kajsa jobbar som brevbärare, hon inom Posten och jag Bring Citymail Danmark. Det fick bli en kort fika, då jag och Adam var trötta och vi skulle inom affären och handla lite också innan vi traskade hem.
Så jag var väl hemma i lägenheten runt 18 tiden och då skulle det städas lite och ätas. Sedan la jag mig mätt och belåten och lagom trött i soffan. Några minuter senare sov jag. Därav kunde jag inte uppdatera bloggen.

Men tack för igår Karin och Kajsa.

Jag sitter just nu nuduschad och tänker över om jag ska ta mig ett ryck i köket eller fortsätta slösurfa. Jag har redan hunnit köpa 5 artiklar via tradera till mitt projekt i köket. Jag har lagt bud på 2 till och överbevakar 10 st andra. Jag har kommit på vilken stil jag vill ha i köket, kitchigt retro. Färger, lagom med pastell men med mycket 60-70tals mönster.

Kommentarer
Postat av: Karin

jag och kajsa har namnsdag samma dag ;) bara så du vet!

2009-08-30 @ 11:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!