2009-09-08  23:10:59

Proppmätt!!

Nu har jag kommit hem ifrån stan.
Vi hade det riktigt trevligt på Cantina West inne i stan och billigt var det - halva priset på tex mex menyn. Pappa och jag delade på någon häftig variant där man fick allt från majskolv till chicken wings! Vi snackade gammalt och då dök det upp minnen som då jag besökte 4H-lägret i Hörby och min undulat Kalle. Härliga minnen jag vårdar ömt.

Adam hade det mer än bra hos tant Karin och tant Inger. Så härligt att se! Och skönt att veta för mig som kan vara en hispig hönsmamma som gärna inte lämnar ifrån mig Adam om jag är osäker. Men för varje dag och för varje person jag möter så blir jag lite lugnare. Dock får dem inte ta på honom. Ni vet, som Alex Schulman skriver i sin blogg - "svinis". Jag nojjar fortfarande om detta och tack Konsultpappan och David som kommenterade mitt förra blogginlägg. Det är precis det jag vill uppnå med bloggen. Utbyta kunskap. Jag ska kolla in krisinfon och tack för att ni lugnar mig. Kärlek till er! Men jag kommer fortfarande kolla snett på dem som jobbar inom skolbranschen (som min mor) och som inte vaccinerar sig. Jag skiter i om det är den så kallade "svin"influensan. En influensaepidemi som influensaepidemi. Finns det vaccination som är godkänd och beprövad (annars, så förstår jag er..) och om chanserna är höga att ni kan bli smittade eller smitta andra så snälla. Tänk en gång till?
Helsingborgs Kommun snackar iaf om att stänga skolor efter hand och omdirigera folk samt kanske stänga igen dagverksamheter för mindre barn. En hel skola hade ju insjuknat någonstans i Sverige så när ett barn får det är det nog stor risk att det smittar värre.. så är det väl alla smittor? Och det är aldrig bra att vara sjuk, i influensan som vattkoppor.

Och en liten fotnot:
Glöm ej, Suciced Dagen den 10e september - för att minnas dem som begått självmord!
Min moster tog sitt liv den 28 januari 2007.
Här i Helsingborg ska Helsingborgs Stadsbibliotek hedra dem bortgångna med diktläsning, tal och musik kl 17:30. Kom gärna dit!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!