2010-04-14  11:22:32

Läget är detsamma, kanske bättre?

Hej,

Nu tar jag mig lite tid att skriva här då mamma tar hand om Adam lite.
Läget är inte bättre, vill jag påstå.

För att börja från början.
Adam började kräka i tors, fortsatte kräka fre och på fredag eftermiddag startade vi med vätskeersättning från Apoteket. Han fortsatte att kräka och blev torrare och slöare till slut på söndagskväll försvann han. Han blev totalt okontaktbar och vi rusade i illfart till akuten där han fick ta prover och överbevakas.

Adam och jag lades in på Helsingborgs Lasarett söndag 23.30 och då kopplades junior till ett dropp.
Han fick inte behålla något av den vätskeersättning eller gröt/välling som gavs de två dagar vi var där. Ändå blir vi utskrivna med diagnosen maginfluensa, virusbaserad. Det finns mer att berätta men jag har knappt om tid.
Vi kom hem igår runt lunch och direkt så kom två kräkningar mellan 13-16.
Sedan mellan 16 till imorse så har han fått behålla vätskeersättningen men inte pga han blir friskare utan för att jag avviker från läkarens ordination med minst 1 dl vätskeersättning i timmen till 0,5 dl i timmen. Helt plötsligt slutar han kräka.

Men.. så kräkte han nu, imorse. Allt han fått under natten. Men han fick behålla ca. 1,5-2 dl fr o m 16-02 igår.
Det är alltid nått?

Sedan kommer ett bakslag till.
Den vätskeersättning vi gett och sjukhuset gett blev indragen igår. YAY!
Så nu vet man ju inte om han instabila mage beror på att Nestlé åter igen fuckar upp. Jag bojkottar härmed allt som har med Nestlé att göra. Punkt slut. Ni har gjort så många fel så att man inte riktigt vet vad ni står för.
Jag var och köpte Sempers nya vätskeersättning med aktiv bakteriekultur och upplyste Apoteket att Nestlés, som fortfarande stod på hyllan, har dragits in. Pressmeddelandet kom upp igårkväll. De rusade snabbt till en dator och verifierade och drog ner allt från hyllan.

Nu sitter vi här.
Ger Adam vätskeersättning, 5 ml var 10e minut och håller andan varje gång han hulkar eller gnäller.

Kommentarer
Postat av: Shirin

Men oj :( Fy vad tråkigt! Tycker verkligen synd om er... Hoppas lillen blir frisk snart.

2010-04-14 @ 12:11:01
URL: http://shirins.blogg.se/
Postat av: Danie

Hoppas han blir bättre snart! Håller tummarna för att den nya ersättningen fungerar bättre. Kram!

2010-04-14 @ 16:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!