2010-04-26  12:11:03

Läs och häpna!

Jag var varit väldigt inne på att visa upp mina fina amatörfotografier och det har hänt otroligt mycket runt omkring mig och Adam. Flytten in till mamma och pappa flöt på problemfri men flytten till Södertälje som legat i bakgrunden hela tiden har gått trögt och dåligt. Vi har nu fått anställa en städerska som ska hjälpa oss med den sista städningen i den stora lägenheten och allt är nästan borta. Nu på fredag ska den vara tom och ren.
Jag ska upp i lägenheten om en stund och dra ner allt till källaren så städerskan kan dra runt ordentligt. Jag ska försöka torka av kylskåpet lite till och se över dem förbaskade köksfläktarna. Undra om jag ska kolla över filtrena under vasken i kök och badrum också kanske..

Men till det jag ville komma innan, jag har inte alls skrivit mycket om vikt, kcal och motion längre. En av faktorerna har varit att jag runt påsk inte rörde på mig i två veckor, det fanns ingen tid eller ork till det! Men nu är jag back on track och har varit ute med Karin några gånger och promenerat men framförallt varit på gymmet på morgonarna innan frukost!
Jag ställde mig på vågen imorse, jag vet att runt påsk (läs: efter) vägde jag 109,2-109,4.

107,6 !
(startvikt: 119,6 kg)

Nu är jag alltså -12 kg sedan mitten av januari, så jäkla skönt!
Jag hoppas innerligt att det blir under 100 kg vid min födelsedag om nästan exakt 3 månader. Det är väl inte ett orimligt "krav" från min sida? Det skulle resultera i ca. -2,5 kg i månaden (~0,6 kg i veckan). 
Den dagen det inte står tresiffrigt på vågen kommer jag gråta, glädjetårar givetvis! Men det kommer verkligen kännas så bra och förhoppningsvis synas också! Jag vet att för många av er som läser så är 80-85 kg kanske otroligt mycket (tänker på Katrin Zytomierska som anser sig fet vid 80 kg, fastän hon är gravid). Men jag har alltid vägt mycket så en siffra som 80 är inte oroande mycket i mina ögon.
Jag har bekanta som dragit samma storlek när jag vägde 80-85 då dem vägde runt 70 kg. Som nu har jag storlek 46 i vissa kläder men jag vill påstå jag är en i en mellanstorlek - 46/48 (dock är mina träningskläder i 44/46 t.ex).

Jag är i alla fall ganska snart halvvägs (-18 kg är halvvägs) mot mitt mål som jag hoppas jag fixar till jul. Det vore den bästa julklappen någonsin! Ett smalare, hälsosammare och aktivare liv. Det är egentligen ofattbart att jag kanske klarar att väga runt 80-85 kg helst exakt 80 kg.
När jag blev gravid med Adam vägde jag 98 kg, bara det är +18 kg än vad jag har haft som trivselvikt i många år!

På fredag ska jag väga mig på VCs våg. Det var otroligt länge sedan.

Upp, upp och iväääääg - mot ett smalare år!

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

SV: LCHF-kosten har fungerat de senaste två veckorna och det funkar mycket bättre än andra koster och dieter jag har testat på faktiskt..

2010-04-26 @ 21:38:01
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!