2010-04-25  11:11:21

Telefonsamtal till Salzburg

Min bror och pappa snackar varje dag via Skype. Dem är så söta, för de snackar egentligen inte med varandra. De snackar samtidigt, om helt olika saker. Min pappa beskriver vädret, vad Adam sysslar med och vart mamma är medan Dennis bara babblar på om idrott och resultat. Sådär, över huvudet på varandra. Men de lyssnar på varandra ändå. Det är så gulligt, för det var så dem snackade öga mot öga också, innan min bror flyttade till Salzburg.
De använder sig av cam också, varje gång.
Min bror är 23 år gammal och bor tillsammans med sin tjej, Lisa, i Salzburg. Lisa kommer därifrån och var au-pair till en förmögen familj utanför Landskrona. Hon fann en vän i en italiensk tjej (Lisa talar lite italienska) och de två gjorde stan i Helsingborg några helger. Där connectade Lisas kompis med Dennis kompis och de tre började umgås, min bror fick sedan träffa Lisa och sedan dess har de umgåtts. Först som kompisar, sedan som flick- och pojkvän och nu som sambos! De flyttade ner då Lisas år här i Sverige var slut, den 7e juli 2009.
Jag bör tillägga att Lisa talar flytande svenska och är otroligt språkbegåvad och min bror har nu läst färdigt två st tyskakurser och var nästan bäst i klassen, båda gångerna. Han är också språkbegåvad och behärskar nu tyska flytande och spanska sedan gymnasiet. Samt lite italienska lär Lisa honom, då de har varit där några gånger och hälsat på kompisar.
Jag saknar honom otroligt mycket och det känns tufft att han inte är här nu med Adam. Jag vill att Adam ska ha en bra relation till sin morbror. Det är min tvilling, i själen, min bror.
Här är en bild ifrån igårkväll då pappa och Dennis samtalar över Skype. Adam vill vara med!

Kommentarer
Postat av: karin

haha han kan som vanligt inte hålla fingrarna borta från tangentboret ;D

2010-04-25 @ 11:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!