2010-12-14  13:27:52

Bland pannkakor, kola och Lucia

Vilken underbar helg och start av veckan det blev!

I helgen firade jag, mina föräldrar och Adam en Julafton-light så skrutten ska vara hos sin pappa i Stockholm över Julafton. Det blev julbord och julklappar och vi hann t o m få träffa tomten fastän han hade ett fullspäckat schema med julklappsinslagning och skötsel av renarna, väldigt snällt av honom att titta förbi! Adam gillade sina julklappar och mestadels av julmaten slank ner också.
 
Vi hade glöggmingel på söndagen där de som hjälpte till att flytta mina kartonger blev bjudna på lite tilltugg och glögg - supermysigt!

Igår så var det dags för Lucia och jag och mina föräldrar skulle få se vårt första Luciatåg där Adam var med i, på dagis det vill säga, för att förra året så överraskade jag, Karin och Adam mina föräldrar och vänner med ett lussetåg okristligt tidigt med nybakat! Det är ett av de käraste minnena jag kommer att ta med mig.
Men väl på dagis var det lite skrik, gråt och spring i benen. Men tåget blev bara 5 min försenat och så söta alla barnen var! Alla barnen var jätteduktiga och stod stilla och sjöng jättenoggrannt och ordentligt. De sjöng på engelska också!! Vi tog foton med min crapy digitalkamera, filmade och tog foton med pappas bättre kamera. Jag kan bara visa bilder från min digitalkamera.

Just nu är vi hemma och är lite sega. Men trots det har jag hunnit grädda pannkakor till lunch och gjort en sats julkola. Ska testa göra biscotti snart. Överskottsenergi?!


Min lilla tomte som inte vill lämna mormors sida..


Det var bara tomtar och Lucior i detta tåg.


Här kommer Adam glidande. Det var ju roligare att sitta hos mormor.


Adam var egentligen en tomte-tärna. Han hade luva OCH ljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!