2010-12-09  20:07:04

Godheten segrar igen

Jag blir så glad av människor ibland.

Idag hände en sådan dag då man bara vill skrikar GOD JUL till världen och absolut skicka vidare den goda gärningen. Jag och Adam var på väg hem ifrån besöket hos Karin och Andreas. Vid busshållplatsen står vi några stycken och precis innan vår buss ska komma böjer en tjej sig ner bakom Adams vagn och plockar upp en tjugosedel. Hon frågar mig snällt, då den låg bakom vagnen, om den var min men det var den inte. Hon frågar sedan de andra tre som står där om det är deras. Då svarar en man, "nej, men den är din nu." Nej, säger kvinnan, jag ger den hellre till honom och ger tjugan till Adam som tittar storögt på henne. Så himla snällt!! Jag trodde inte mina ögon. En tjej, i min egen ålder, hittar en sedel och ger den till ett barn hon inte känner. Vilken julkänsla och alla bara stod och myslog åt varandra efter den fina gesten! Så den lilla sedeln åkte ner i Adams spargris när vi kom hem. Underbara, goa människor det finns bland oss! Glöm inte det!

Kommentarer
Postat av: Madde

Synd att det är så ont om dessa härliga människor!

2010-12-09 @ 20:26:53
URL: http://maddesmumms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!