2010-02-19  16:48:31

Dadada..

Här har ni lite bilder på Adam och mig. Färgerna på webcameran är inte korrekt inställt men jag orkar inte ändra!


 


Jag vägde mig innan förresten, på vågen här hemma och då visade den 116,6kg - 3 kg fel!! Puh.. Jag ska kolla om den visa samma sak nästa fredag då vet man ju det.. samtidigt som är tråkigt att se.

Natalie: Nej, jag vet att DOM är korrekt på det viset att man uttalar DEM så. Men då skulle jag hellre vilja se att man skriver DÅM, i alla fall här i Skåne, då det låter mer så. Plus att då slipper man förvirra det med ordet dom. Samtidigt man ska inte skriva "oxå", "dej" och "mej". Men det är ju så man säger.. men då skulle ju hälften av Sveriges ord behöva skrivas om :)
Jag fick iaf fel på svensklektionen när jag skrev dom ibland.. Det var rödpennan direkt!!
Jag tycker man slaktar det svenska skrivspråket när man skriver fel. Mitt fel jag gjorde i förra inlägget som Karin ville lyfta fram var att jag skrev DEM där jag bara skuller skrivit DE..

David: Vilken pärla du är! Flera såna vikt(iga) kommentarer då fler av mina läsare undrar ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!