2010-02-19  11:17:37

Efter vägning

Nu är jag och Adam hemma efter har varit på Vårdcentralen och träffat Eva!
Eva påminde ju mig att hon faktiskt heter Eva, som i Adam & Eva. Det har jag faktiskt inte tänkt på!
Vi får också välkomna henne in till min blogg. Hon fick faktiskt min bloggadress och jag blev glatt överraskad att hon ville läsa! Då kan vi få lite expertkommentarer senare kanske?

Domen blev:
-0,8kg
Jag är helt klart nöjd men jag trodde faktiskt att det kunde ha stått på ca. -2kg men när jag tänker efter har jag faktiskt inte rört mig så mycket som jag trott i o m Adam varit sjuk, jag har städat massor i lägenheten och ja.. det har faktiskt inte blivit av, jag har bara hunnit med ett pass på gymmet men mer ska det bli nästa vecka, eller hur Lina? Då är det definitivt varje tis och tors åtminstone! Sedan om någon kan passa Adam så kan jag sätta dit 1-2 dagar till. Hör av er om ni har lust! Adam är rumsren, snäll och hårar inte ner era möbler.

Jag fick lite mer information. Jag fick med mig ett litet blad om exempel på frukost, lunch och middag för att komma upp i 2000kcal/dag. Då är det ju bara för mig att ta bort lite för att komma upp i mina 1462 kcal.
Sen fick jag låna en kokbok. En Miljon Lätta Menyer (jag skulle lägga upp en bild på boken men min blogg vill inte som jag vill).

Jag läste lite snabbt under frukost alternativen om vad man då kan äta och såg att det står med mjukt bröd. Där efter står det att det då ska ha lägst 7gr kostfiber/100gr. Jag gick då ut i köket och kollade på vad vi trodde var ett mörkt och nyttigt bröd men den hade endast 3,7gr - det är ganska mkt mindre än 7gr! Så gör om gör rätt! Men vi har faktiskt inte ekonomin att slänga brödet eller låta det blir till något annat så det får bli vid nästa inköp. Nu är jag iaf lite klokare och vet vad jag ska titta efter.
Jag såg att knäckebröd har hela 21gr kostfiber/100gr! Så det borde ju finnas många bröd som har mellan 7-21gr.


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, ja!! På tisdag smäller de! :D

2010-02-19 @ 12:13:53
Postat av: David

Låt mig då tipsa om Frisk och Fröig från polarkraft.

Jättegott bröd med moderata kalorier och 10,6g kostfiber per 100g..



Använd sen Philadelphia Light som smör (men använd lika mycket som du hade gjort med smör, annars spelar de ingen roll :) ) Yummy..

2010-02-19 @ 12:20:52
Postat av: Kusin Anna

Hej Frida.

Behöver du barnvakt så ställer jag gärna upp, det ska du veta. Bara höra av sig :)

2010-02-19 @ 17:47:29
URL: http://huliganen.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!