2010-02-12  21:59:20

Ojdå!!

Tillägg till förra inlägget. Tuggummina är inte nyheter, men dock äre ovanligt att dem skriver med hur många kalorier per tuggummi! Hihi.

Jag har jättesvårt för att äta upp alla dem kalorier jag ska få äta om dagen.
En genomsnittlig kvinna ska väl äta mellan 2000-2200 kcal om dagen, om jag inte minns fel. Jag ska äta 1462 kcal om dagen för att förlora i genomsnitt 1kg i veckan. Med låg aktivitet.
Idag har jag ätit en rejäl frukost, pyttipanna till lunch och nu en nyttigare variant av köttfärspaj plus efterätt! Då har jag ätit 1048 kcal, jag har alltså 400 kcal kvar!! Och jag skulle, om jag vore normalviktig ätit ytterligare 600kcal. Hur f*n har jag gått upp i vikt? Hur har jag lyckats?
Jag har ju ätit så totalt fel som man bara kan!
Och nej, jag har inte räknat kcal fel, jag har t o m lagt till några då jag varit osäker. Tar hellre högre kcalvärde än lägre och är jag osäker på något i app:ens databas söker jag alltid på nätet innan jag väljer.
Jag blir väldigt ledsen när jag inser att jag låtit mig själv gå upp 35kg mer än vad en normal kvinna i min ålder ska väga på bara skitmat. Jag har frossat i något som i slutändan inte är så gott och underbart.
Här kämpar jag för att komma upp i rätt mängd kcal som är mindre än normalt. Hur snedvriden var min värld innan? Och varför har jag inte gjort något förräns nu? Jag ska vara glad att jag inte lät det gå längre och jag hoppas innerligt på bra resultat den 19e. Men jag är glad för bara -0,5kg. Jag vet iaf att jag tänker rätt nu, att min kropp kommer lite efter får vara.

Vet ni vad, jag "slösar" mina sista kcal på 2 glas vin faktiskt. Sedan får det räcka, jag har dock ändå 179 kcal kvar då. Det är fredag och jag ska inte äta onyttigt i helgen.

Kommentarer
Postat av: karin

men det är väl per vecka du ska gå ner 1 kilo? inte per dag väl? :*

2010-02-13 @ 01:26:40
Postat av: Johanna

Hej, ville bara komma med ett litet tips. Alkohol hämmar fettförbränningen samt inehåller bara tomma kalorier. Inte optimalt om man ligger i viktminskning, men jag håller tummarna för dig kussen :D

2010-02-14 @ 10:33:51
URL: http://angelholmaren.blogg.se/
Postat av: ELLEN

hoppas du får en bra dag! :D kram

2010-02-14 @ 14:33:51
URL: http://eswalander.se/
Postat av: Tony

när du börjar banta så undrar din kropp vafan du håller på med så den sätter sig på svältläge, så därför även om du äter mindre så kommer den endå ta upp mer av maten, men fortsätter du så fattar kroppen att du inte svälter, så bara fortsätt.



plus 1kg i veckan låter väldigt mkt tycker jag, går du ner för mkt så hinner inte din hud med, och det blir ju inte så vacker sen.



plus. ät hellre lika mkt som du gjort och träna istället för att äta mindre och träna.



men naturligtvis så ska du ju helst äta nyttigare/mindre och träna.



pytt i panna är ju inte riktigt det nyttigaste ^^

2010-02-15 @ 06:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!