2010-02-16  22:29:59

Pecannötpaj

Nu bakar/gör jag och Karin Pecannötpaj och nej vi ska inte äta den. Eller jag ska isf bara smaka för att veta hur den blev och då snackar vi en tsk eller så. Jag älskar att baka och jag tänker inte sluta för att jag räknar kalorier! Jag gillar doften, jag gillar att få baka något som andra kommer att gilla och jag gillar att skryta (hehe) att jag minsann gjort den där goda kakan helt själv! Jag vill bli duktig på att baka, jag vill lära mig recept utantill.
Jag vill faktiskt bli bullmamma.

Så vi beslutade för att testa det receptet jag såg i ett nummer av ICAs medlemstidning Buffé.
Men shit vad den där pajen tar lång tid. Den ska ligga 1 timme i kylskåpet sedan i ugnen 1 timme. Galet. Så den blir lagom färdig när jag skulle sovit för 2 timmar sedan, alltså runt midnatt.


Tony: Jag vet att pyttipanna är skitmat, men jag hade en port. infryst och lika bra att äta den för Micke bor inte här längre och äter inte så lite som det var kvar heller för den delen. Jag har inte hur mkt pengar som helst som arbetslös så jag måste samtidigt spara pengar och handla massa nytt. Lite motsägelsefullt. Plus att jag har rört mig lite nu ändå så dem där kolhydraterna gick nog inte direkt till mina lår. Förhoppningsvis.
Och jag har ju lyckats gå ner minst 1 kg i veckan flera ggr innan.. Och det är bara starten jag vill ska vara så annars kommer inget att hända och jag tänkte inte gå ner i vikt dem närmsta 3 åren. Isf opererar jag mig hellre!

Johanna: Det blev aldrig ngt glas vin, jag gick och la mig istället. Plus jag vet vad vinet innehåller men jag tänker ju alltid dricka vin så jag tänkte inte gå cold turkey på saker som jag vet att jag kommer äta/dricka i lagom mängd.. bättre låta kroppen vänja sig lite vid det än chocka den senare och få straffas för det då! :)

Kommentarer
Postat av: KARIN

JAG SKA ETA HELA SJELV!!!!!!! MIN PAAAAAAAAJ!!! GE MIG SA JAG!! SLÅR SÖNDER FRIDAS LÄGENHET

2010-02-17 @ 00:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!