2010-02-03  12:33:56

Puh, åter igen vilken natt!!

Inatt var det Mickes tur att vara kräksjuk. Det var ingna vackra ljud som kom ifrån toaletten. Jag är fortfarande och Adam med för den delen, friska och pigga! Adam har t o m börjat sova och äta bättre och mer rutinmässigt de senaste 3 dagarna. Just nu sover han för första gången sedan han gick upp, vilket är perfekt! Jag vill se att han sover efter lunch lite längre sedan efter kanske mellis lite lagom. Sedan ska han tidigt i säng! Sedan för att vara riktigt nöjd ska han sova en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen, men det tar sig! Jag är positiv!

Micke ligger och ojar sig i sängen och jag är glad att jag inte är lika "mesig" i mina sjukdomar. Jag kan inte ligga en hel dag i sängen. Jag försöker ligga lite överallt isf, i soffan, i stolen kanske på köksgolvet medan jag gör en macka? Ja, inte i en svettig säng hela dagarna. Sovrum är så tråkiga också. Nu har vi ju en TV där inne så det funkar.

Jag ska försöka ta mig i kragen och sopa fram bilen och ta mig till MAXI. Adam behöver blöjor och vi behöver mat.


Johanna P: Jo, Micke skulle varit pappaledig fr o m jul till Adam kom in på dagis. Men nu blev ju jag med jobbet då det lades ner i jul (skulle ha börjat jobba 1 feb). Så jag kan ju inte direkt gå arbetslös och inte har rätt till varken a-kassa och annan ersättning och Micke på pappaledighet. Så jag skickade honom på jobb igen. Så vi har en fast och ordentlig inkomst. Det hade säkert funkat med en arbetslös/nada-inkomst och en på pappaledighet om vi haft billigare boende ect. Men att gå från 17.000kr till 0 kr i månaden är ganska drastiskt. Jag har heller inga danska mammadagar kvar. Det är bara Micke som har rätt till sista tiden och den får inte jag ta ifrån honom.
Och min mamma/pappa kan passa Adam på kvällstid och helger, men då gällde inte friskis erbjudandet jag ville ha. Och min tjejkompis kan bara passa Adam då och då, då kan jag inte lägga upp ett träningsschema och det är vad som behövs för en viktnedgång. Så life sucks just nu! :(

Shirin: Vart gör du av Liam då du är där?

Kommentarer
Postat av: Shirin

Min mamma, pappa eller svärmor brukar komma hit och vara med Liam när jag är iväg. Nu har jag tur att de båda inte jobbar 9-5 jobb varje dag...

Annars går jag på kvällen när Mackan är ledig. Jobbar Mackan så kommer någon av de ovan nämnda hit på kvällen...

Jag har många möjligheter faktiskt.



Innan jag började träna var jag ute och gick en timme varje dag...

2010-02-03 @ 13:07:42
URL: http://shirins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!