2010-03-12  10:09:00

Från tråkigt till roligt

Idag ska Micke ända till Borlänge för att sälja. Jag hoppas säljmötet går snabbt så att han snabbt kan komma tillbaka till Södertälje, för idag ska vi få träffa S & O samt C & A och B! Förstår ni? Hahah.. det känns så corny att använda mig av bokstäver (så bloggigt av mig!) än deras riktiga namn men jag har inte fått klartecken att använda deras riktiga namn och jag respekterar att alla inte vill synas överallt och det är första gången vi ses. Men jag ska fråga när vi ses om bilder och namn får komma upp, båda mammorna har bloggar men jag kan inte bara anta saker.
Det ska iaf ätas äppelkaka med vaniljsås eller som Micke säger "vaniljsås med äppelkaka.."

Nu kokar jag ägg och kaffe och ska snart bre en macka och fortsätta sitta framför tvn.
När Adam sedan sover förmiddag ska jag städa lite, för jag åker imorgon.. Tråkigt men det är skönt att bli av med denna snön! Jag gillar att våren kommit till Helsingborg.

Och gott folk, jag kanske flyttar upp tidigare!
Det är för att jag fått höra om ett jobb som jag är väldigt intresserad av och det handlar om heltid i ca. 1 år sedan kanske chans till extraarbete? Det enda som "krånglar" just nu är Adams dagisplatser. Men jag ska försöka ringa Helsingborgs kommun på måndag och höra om det här med "byte av Förskola", har man förtursrätt om man har sitt barn på dagis i en kommun men flyttar till en annan pga arbete? Tänker bara på att de på arbetsförmedlingen snackat så gott om att man ska försöka söka jobb utanför sin kommun och ta alla jobb som kommer ens väg.
Jag vet att är man skriven i Enhörna, som vi ska bli, så har man förtursrätt i sin tur till förskolor i Södertälje, men menas det en förtursrätt på en väntetid som ändå är 6 månader eller är det som i "du får en plats när du behöver det". Ja, det ska iaf kollas upp och så kanske jag flyttar upp i juni istället för augusti.
Det blir också då att jag slumpar Komvux och söker in på folkhögskola i Södertälje och väntar med att söka in till Ekonomiprogrammet till VT 2011. Vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: gissa

BUUUUUUUUUUUUU!

2010-03-12 @ 11:31:18
Postat av: Sofie

Du får både länka blogg och skriva ut våra namn :)

2010-03-12 @ 17:26:25
URL: http://mamsofie.blogg.se/
Postat av: Madde

Kika in på min blogg och var med och tävla om baksaker:D

2010-03-12 @ 18:44:50
URL: http://maddesmumms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!