2010-05-20  17:09:52

Tittut!

Hej!

Jag har inte fått och dött.
Jag försöker intala mig själv att jag har för mycket av ett liv så därför har jag inte hunnit blogga men då skulle jag ljuga. Jag har bara inte gjort det. Jag har dock inte suttit vid en dator alltså. Så jag har mail att gå igenom och facebook ska kollas. Ja, så dåligt av mig.
Men jag har dock umgått jättemycket med min familj, mina föräldrar och Adam.
Jag har lagat mat nu två dagar i rad och tagit hand om hemmet litet. Jag och Adam har lekt en massa och lillskiten har ju börjat att ta sina första steg nu. Inte som i ett steg utan i sina första steg från att gå 100%igt. Han går mellan alla möbler nu och kryper inte lika mycket. Han kan fortfarande inte hålla balansen upp riktigt men han går flera steg efter varandra utan problem. Så mina källor säger att jag ska ge det en 2-3 veckor sedan kan han gå 100%!
Så det är så kul och än så länge har det inte skett några större olyckor och jag ser på det med possitiv syn än sålänge. Vad är det negativa egentligen? Att de slår sig? Att de kan ta sig fram självmant?
Slå sig är väl lite skitsamma, jag är ingen mamma som blir skärrad när Adam faller i backen, bara han inte slår sig sönder och samman. Och att han kan ta sig fram självmant är supoerhärligt, slippa bära på honom!!! Slippa höra han storböla för han vill ur vagnen men jag har inte tid eller ork att bära. Han kan inte heller krypa¨på alla ytor. Att han tar sig fram till där han inte kunde innan finns ju inte direkt då han kunnat resa sig upp länge och gått längs möbler länge och han är så pass lång att han når en bra bit in på borden och lite in på diskbänken. Så det finns ju inget i den höjden som han inte klämt, vält eller ätit på innan och vi har redan barnsäkrat den höjden. Så just nu jublar mina ben, axlar och rygg över att Adam kan gå! Hurra!!

Springet som kommer senare, kommer senare. Det tar vi då. Och då har vi massor av ytor (i Enhörna) att springa på utan att det kommer något ej barnvänligt ivägen.

Jag ska nu fortsätta löka i soffan och Adam går runt här hemma och trycker på allt intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!