2010-10-08  19:14:56

Och vet ni mer??

IDAG ÄR INGEN VANLIG DAG, FÖR IDAG ÄR DET ADAMS NAMNSDAG!
Idag har alla Nils namnsdag och Adam är en av dem!

 

{bild gjord av Veronica}



Nils Adam Almkvist heter min lilla parvel. Nils fick han efter att hans farfar heter Nils Bruno. Det klingade så fint tyckte jag och det är alltid kul med lite släktillhörighet. Adam är ett nytt namn från båda våra sidor. Finns inte en enda Adam mellan far- eller morföräldrar, mostrar, fastrar, morbröder, farbröder, kusiner eller nästkusiner. Det var lite meningen också. Adam skulle vara ny, på både det ena och andra viset. Han är första barnbarnet på min sida, av alla mina kusinbarn också (dock kom Axel och Ebba bara 4 månader efter - hans nästkusiner).
Nils betyder seger och i mitt tal jag höll på hans namngivning så sa jag ".. och visst är det en seger att föda ett friskt barn." Jag fyllde också i sedan att Adam som var första människan på jorden så är han också den första av Mickes och mina barn samt första barnbarnet. Kunde inte blir bättre namnval! Eller hur?

I min familj firar vi allt vi kan fira! Så namnsdagar firar vi med kaka/tårta och presenter, i mycket mindre skala än födelsedagar (som är viktiga saker också!). Adam fick en present av mina föräldrar idag, en inlärningsbok och av mig fick han en förstaklassig fika på stan efter förskolan. Lille nisse pisse..

Kommentarer
Postat av: Anine

Sv: Det är faktiskt inte det! Men du har rätt i att det är väldigt likt.

2010-10-10 @ 21:29:12
URL: http://ninsmycken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!