2010-10-19  15:58:17

Pyssel/Diy

Det kliar något otroligt i mina fingrar idag och jag är sugen på att göra om! Men jag tänkte stoppa mig där. För jag får hålla mig tills jag har flyttat. Då ska jag minsann få härja. Jag ska göra upp ett litet pyssel-schema med deadlines, annars så startar jag 100 projekt men blir aldrig klar. Jag vill sy upp ett par saker, jag vill lära mig virka och sticka (helst virka) och så ska jag måla om och renovera möbler.
Vad jag helst vill göra är att få lite större syn på begagnade saker. Göra om gamla saker till snygga "nya" saker.

Jag såg detta söta tipset idag om hur man kan spexa upp ett par glasskålar, supersnygga som godisskålar eller varför inte för bomullstussarna i badrummet? Resultaten ser du på bilden nedan. Blev genast sugen på att gå på loppmarknad och ska faktiskt kolla lite extra om jag hinner gå på någon loppmarknad och/eller auktion i slutet av denna månad.


{Glasskålar på fot från Apartment Therapy}


Kommentarer
Postat av: Lotten

Åhh, jag vet precis hur det känns när man vill pyssla men inte kan ;-)

SV: Äpplekuddaran köpte jag för något år sedan på Lagerhaus.



Kraam Lotten

2010-10-19 @ 18:36:19
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Jennifer

fina dom blev :)

2010-10-19 @ 19:31:59
URL: http://jenniferbergqvist.blogg.se/
Postat av: jenny

Superläckert! så du gillar också att pyssla:-) Smart att göra ett pysselschema för alla projekt man har på gång. Då kanske de blir gjorda nån gång.

Kram

2010-10-20 @ 08:13:32
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Man kommer ganska långt med ett fint bord, sandpapper en hammare o lite bets! bara o slipa-måla-slipa-banka-slipa-måla så blir det superfint :)

2010-10-20 @ 10:57:27
URL: http://www.viperstouch.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!