2010-09-21  22:24:25

Kvällsinlägg

Jag sitter här nu i totalt mörker och tänkte krypa ner i min säng där min lilla prins redan sover. Han brukar sova i sin sköna spjälsäng bredvid mig men av någon anledning vill han inte komma till ro där. Han gråter fortfarande lite då och då och verkar allmänt orolig. Det är väl antingen en fas eller så mullrar det i magen.

Hade ni en fin dag idag?


Jag fick testat att göra kokt falukorv med pepparrotssås och junior älskade det! Han åt med stor aptit två portioner, bebis/barnportioner. Det var inte alls svårt att göra och jag ska definitivt testa det fler gånger. Det känns så bra att laga mat till sitt barn. Att äta detsamma och få ordentliga middagsrutiner med sköna stunder runt middagsbordet. Min familj har alltid värderat det högt och jag minns inte en enda gång då man ätit själv eller bara med en annan ur familjen. Vi satt alltid tillsammans, vare sig det var i köket, middagsbordet eller soffbordet och om det så gällde McDonalds eller söndagsstek. Det är viktigt, det är sammanhållande och kärleksfullt. Man är en familj. Nu menar jag inte att man är disfunktionell som familj om man inte har det så, alla vet att med dagens jobb, stress och utbildningar så är det svårt att få tid men då tycker jag man också ska försöka sträva efter det. Inte för att addera mer till ens stress men ändå.. kan ni förstå tanken bakom det jag skriver? Glädjen i att man vill vara tillsammans och att barnen också ska känna den drivkraften. Att när man väl får tid, njuta och vara med i samtalet runt middagsbordet, kanske bjuda på dessert just därför. Eller laga det barnen vill eller det man själv känner för att bjuda på? Att man inte direkt tänker negativa tankar som "detta var första gången denna månaden" eller "jaha, för ovanlighetens skull.." Skit i det! Man kan inte alltid få som man vill men man får inte glömma att leva i nuet. Vad är det nu Mads Mikkelsen säger i reklamen, livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns. Exakt så är det! Jag har säkert ätit middag många gånger själv, men jag minns bara de gånger jag ätit tillsammans med min familj.

Nu ska jag sluta mumla och krypa till kojs!

Tack för idag och hoppas ni sover gott och får en bra morgon.

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!